Rozdíl mezi balkónem, lodžií, terasou a pavlačí

V realitním světě se velmi často setkáváme s balkóny, lodžiemi, terasami nebo i pavlačemi. Víte, jaký je mezi nimi rozdíl? V tomto článku se na tyto 4 pojmy podíváme blíže:

  • Balkón. Balkón si lidé pletou s lodžií. Rozdíl je v tom, že balkón je předsazený, vystupuje z půdorysu budovy. Má jen dvě nebo dokonce jen jednu pevnou stěnu a v podstatě rozšiřuje užitnou plochu stavby.
  • Lodžie. Lodžie je podobná jako balkón, ale oproti balkónu se jedná o zastropený prostor, který není předsazený a nevystupuje z půdorysu budovy. Lodžie je v podstatě takový zasunutý balkón se třemi pevnými stěnami.
  • Pavlač. Pavlač připomíná staré časy a konstrukčně může mít podobu balkónu nebo lodžie. V praxi se však jedná o venkovní chodbu, přes kterou se vstupuje do jednotlivých bytů. Pavlač si spojujeme se starými bytovými domy, ale někteří architekti je využívají i u moderních bytových domů.
  • Terasy patří k rodinným domům, ale mohou být i u bytového domu. Buď je to přístavek k domu (zpevněná plocha přímo na zemi) nebo to může být v podstatě pochozí střecha nižšího podlaží, třeba garáže. Oblíbené jsou i střešní terasy, které jsou přímo na střechách.

Když kupujete byt, pak je balkón nebo lodžie velká přidaná hodnota. To stejné platí u terasy a rodinného domu. Pavlač je zase taková vzpomínka na staré časy.

30.7.2021

O mně

Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.

 

Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.

 

Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.

 

Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.

 

Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.

 

Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.