Jedním ze způsobů prodeje nemovitosti je využít dražbu nebo kauci. Podstatou je mít více než jednoho zájemce, protože se obvykle začíná na vyvolávací ceně, která je nižší, než za kterou byste chtěli nemovitost prodat. Zajímavé je, že předem nevíte, kam až se cena vyšplhá. V tomto článku se podíváme na oba způsoby prodeje, a jaký je mezi nimi rozdíl.
Hlavní rozdíl mezi dražbou a aukcí spočívá v tom, že aukci může provádět prakticky kdokoliv se zákonnou vázanou realitní živností, ale dražbu musí vést pověřená osoba, dražebník, který má na tuto funkci koncesi od Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Aukce se obvykle řeší například přes internet (nebo mail či telefon), stačí se registrovat a můžete se aukce účastnit. Na dražbu je nutné přijít osobně a také složit dražební jistinu, částku, která vám bude při neúspěšné dražbě vrácena. U aukce žádnou jistinu předem platit nemusíte!
Je logické, že aukcí se obecně účastní více lidí, což je velká výhoda. Na druhou stranu na dražbu zase přijdou jen opravdoví zájemci. Další rozdíl mezi aukcí a dražbou je patrný poté, co je zájemci nemovitost „přiklepnuta“. U dražby ztrácí majitel nemovitosti fakticky okamžitě všechna práva k nemovitosti a vy se tak stáváte vlastníkem. U aukce je tomu jinak. Teprve po konci aukce budete s majitelem nemovitosti sepisovat kupní smlouvu, převod vlastnictví nastane až okamžikem zápisu do katastru.
Aukce i dražba mají více společného než rozdílného. Začíná se od vyvolávací ceny a „přihazováním“ se dostanete k nejvyšší nabídce, která vítězí. Čím větší je o nemovitost zájem, tím se může cena vyšplhat výše, což je přesně důvod, proč se některé atraktivní nemovitosti do dražby nebo aukce přihlašují. Uspořádání aukce vám určitě nabídne i profesionální realitní kancelář, která vás také celým procesem bezpečně provede!
2.10.2020
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.