Největší český realitní portál na Seznamu (Sreality.cz) má nové obchodní podmínky, které reflektují nově přijatý realitní zákon. V praxi je to dost velká změna, která postihne hlavně amatérské makléře, ale také různé vykuky a lidi, kteří se sice snaží nemovitosti prodávat, ale nedodržují základní pravidla, nejsou certifikovaní (nemají vázanou živnost) a celému oboru tak dělají medvědí službu. V tomto článku se podíváme, jak tedy bude tento velký realitní server fungovat.
Donedávna mohl na portále Sreality.cz inzerovat prakticky kdokoliv. Pod inzerátem nemuselo být reálné jméno ani IČO, velmi často tam bylo pouze telefonní číslo do Call centra některé realitní kanceláře. Zájemce pak ani nevěděl, komu volá. To se změnilo a dnes je (bude) na Sreality.cz povinné uvádět pod každým inzerátem pravé jméno makléře, což stvrzuje i jeho přiložené IČO (kde si můžete ověřit, jestli svoji živnost může skutečně vykonávat). Makléři totiž musí mít speciální živnost a být řádně pojištění, jak to právě nový realitní zákon ukládá. Pomáhá to zájemcům, prodávajícím i samotným makléřům a realitním kancelářím.
Další novinkou je nutnost mít písemnou smlouvu o zprostředkování prodeje nemovitosti s jejím majitelem. Nestačí pouze ústní dohoda, nutná je opravdu písemná smlouva. Když má server podezření, že inzerující takovou smlouvu nemá, může si ji od makléře vyžádat. Ten ji pak musí naskenovanou poslat, aby mohl inzerát vůbec zveřejnit.
Cílem těchto změn je jednak dodržovat nový realitní zákon, ale chránit prodávající a hlavně zájemce o koupi, aby jednali jen s opravdovými makléři, a nedocházelo tak ke zbytečným nesrovnalostem, aby si celý realitní obor držel dobré jméno.
14.10.2020
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.