Veřejná dražba není aukce. Veřejné dražby se totiž řídí zákonem 26/2000 Sb., který jasně stanovuje jejich jednotlivé kroky a náležitosti. V dražbě prodává nemovitost buď majitel, případně insolvenční správce nebo dražbu iniciuje věřitel, který má na nemovitosti zástavu. Tak jako tak je to forma, jak nemovitost rychle prodat. Tyto veřejné dražby může dělat pouze dražebník, který má koncesi na provádění dražeb, kterou schvaluje Ministerstvo pro místní rozvoj České republiky.
Veřejné dražby využívají banky i nebankovní instituce, ale také soukromý sektor, který využívá veřejné dražby při konkurzních řízeních. Důležitou výhodou veřejných dražeb je jejich rychlost, dražba se odehraje do 3 měsíců, navíc se nemovitosti prodávají za slušných podmínek, obvykle se dosáhne na cca 75% tržní ceny nemovitosti. Při veřejné dražbě vítězí nejvyšší nabídka, to přispívá k transparentnosti celého procesu. Informace o dražbě jsou veřejně přístupné, stejně jako samotný prodej, a může se jí zúčastnit každý, kdo má o nemovitost zájem.
Oproti klasickému prodeji nemovitosti je zde jeden zajímavý rozdíl, u veřejné dražby dochází ke změně vlastnictví v okamžiku přiklepnutí nemovitosti kladívkem. Nečeká se tudíž na zápis do katastru nemovitostí.
Náklady na veřejnou dražbu platí dlužník, tedy původní majitel nemovitosti, což je další výhoda pro vydražitele, který získá nemovitost obvykle za nižší cenu, než je reálná tržní hodnota nemovitosti. Na závěr ještě připomeneme pravidlo, že když už dražba začne, musí vždy skončit prodejem.
12.9.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.