Realitní aukce je jeden z nástrojů, jak co nejlépe prodat nemovitost. Má smysl v případě, že se sejde více zájemců o danou nemovitost. Nemělo by totiž platit, že realitní kancelář prodá nemovitost hned prvnímu zájemci, který je ochoten zaplatit nabízenou cenu. Když se během krátké doby najde více zájemců, pro prodávajícího je rozhodně výhodnější uspořádat aukci, protože nemovitost prodá za více, než původně očekával. Na druhou stranu i kupující, který se neozval první, má šanci tuto nemovitost získat.
U aukce nerozhodují o prodeji minuty ani hodiny. Prodávající určí tzv. aukční okno, tedy termín, do kdy si můžete nemovitost prohlédnout, a také samozřejmě vyhlásí rovnou termín aukce. Tam pak mají všichni zájemci stejnou šanci.
Pravidla aukce jsou předem jasně dána. Je určena základní prodejní cena. Zájemci pak pošlou své nabídky, které obsahují nejen cenu, za kterou jsou ochotni nemovitost koupit, ale i další detaily. Obvykle rozhoduje cena, ale nemusí to tak být. Rozhodnutí o tom, komu majitel nemovitost prodá, je čistě na něm. Často i u rozhodnutí majitele, komu nemovitost nakonec prodá, hraje roli způsob a rychlost financování realitní transakce.
V praxi aukce zdrží prodej cca o dva týdny. Tento čas potřebuje makléř k tomu, aby udělal propagaci aukce a aby si všichni zájemci mohli nemovitost osobně prohlédnout. Ve výsledku dva týdny většinou nic neřeší, takže se vyplatí si na aukci počkat. Rozhodně je to pro prodávajícího výhodná cesta, jak prodat svou nemovitost za maximální cenu!
8.9.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.