Exkluzivní smlouva neboli výhradní zprostředkovatelská smlouva se uzavírá mezi majitelem nemovitosti, kterou chce prodat, a makléřem či realitní kanceláří. Detaily smlouvy jsou rozdílné, ale podstatou je to, že nemovitost bude prodávat výhradně daná realitní kancelář za jasně domluvenou cenu a provizi. Rozhodnutí o tom, že nemovitost bude prodávat jen jedna realitka, je nakonec výhodné pro všechny strany – pro prodávajícího, kupujícího i realitní kancelář. V tomto článku se na konkrétní výhody podíváme.
Hlavní výhodou je to, že vybraná realitní kancelář se prodeji nemovitosti věnuje na sto procent. Je to pro ni priorita, a to se projeví na výsledku. Tedy na rychlém prodeji za stanovenou cenu = pravděpodobně vyšší cenu! Když nabízí nemovitost více realitek, je to špatně. Uměle snižují cenu, aby rychleji prodali, nevěnují se zakázce naplno, protože ví, že nemovitost nabízí více makléřů.
Když zájemce jedná o nákupu nemovitosti s výhradním zástupcem, pak vše probíhá férově a jasně. Když však nemovitost prodává více realitek, ani kupující nemá žádnou jistotu, že třeba jiná realitka nenašla kupce, který třeba chce nemovitost taky koupit. Chybí zde jistota, že když si kupující bude například vyřizovat úvěr, jestli se nemovitost přes jinou realitku neprodá někomu jinému atp.
Tady je hlavní výhoda v tom, že realitka může na prodeji makat naplno. Vyplatí se jí do prezentace investovat více peněz a energie, prodej nemovitosti je pro ni priorita. Nebude se věnovat jiným nemovitostem na úkor této nemovitosti jednoduše proto, že má její prodej výhradně na starost.
Vidíte, že exkluzivní neboli výhradní zprostředkovatelská smlouva je absolutně nejvýhodnější pro všechny strany!
9.11.2020
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.