Některé realitní kanceláře, mezi nimi i brněnská realitka REMAX Delux, se zabývají mimo jiné i výkupem a následným prodejem nemovitostí. Kromě toho, že zprostředkovávají prodej nemovitostí, někdy samy nemovitost přímo koupí a dále ji prodávají. To však musí být výhodné pro všechny strany. Realitní kancelář musí dobře zvážit, kterou nemovitost se jí vyplatí vykoupit, a kterou raději nechat normálně v prodeji, než ji koupí někdo jiný. V tomto článku se podíváme, jaké nemovitosti nejčastěji realitní kanceláře vykupují.
Nejzajímavější jsou v praxi menší a levnější nemovitosti, řekněme do 3 milionů korun. Ideálně takové, u kterých makléř usoudí, že se rychle prodají. To znamená menší rodinné domy, byty ve větších (okresních) městech, chaty a chalupy. Někdy realitky vykupují i dražší nemovitosti, záleží na mnoha faktorech (lokalita, aktuální stav, velikost, prodejní cena aj.). Nemovitosti je potřeba rychle prodat, protože peníze na nákup nejsou zadarmo, ale stojí realitku třeba několik % z hodnoty nemovitosti měsíčně. Tím pádem jasně platí, že čím dříve se nemovitost prodá, tím vyšší zisk realitka má.
Některé realitní kanceláře nebo jiní investoři nakupují i nemovitosti v horším stavu, investují do rekonstrukce, a pak nemovitost se ziskem prodají. To je také varianta, ale investor zde musí pečlivě vybírat a rozhodovat se, do jaké rekonstrukce se pustí, kolik ho bude stát, kolik času mu zabere, a za kolik bude možné opravenou nemovitost na konci prodat.
Obecně tedy platí, že výkup nemovitostí záleží případ od případu. Nejdůležitější kritéria jsou samozřejmě prodejní cena, a také důvěra, že se nemovitost rychle prodá. Nejčastěji se vykupují byty, malé rodinné domy, chaty, chalupy a v poslední době také levná orná půda s dobrou pachtovní smlouvou.
5.1.2021
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.