Určit optimální prodejní cenu nemovitosti je jednou z nejdůležitějších věcí v celém procesu jejího prodeje. Jak ale správně cenu určit? Když vynecháme možnost, že jednoduše určíte cenu sami, pak jsou ve hře ještě další dvě varianty – oslovit certifikovaného odhadce nemovitostí, nebo spolupracovat s realitní kanceláří, případně jen s makléřem.
Nejvýhodnější pro prodávajícího je nechat určení prodejní ceny na realitním makléři. Ten má (na rozdíl od odhadce) přímou zpětnou vazbu z realitního trhu. Denně se pohybuje v prostředí prodeje a nákupu nemovitostí, jasně vidí, za kolik se jaké nemovitosti v dané lokalitě prodávají. Odhadce je spíše teoretik, který pracuje s cenovými mapami, používá jasně dané metodiky a dá vám odborný posudek s razítkem. Makléř je však blíže reálnému trhu.
Jsou případy, kdy se spolupráci s odhadcem nevyhnete. Jsou to případy, kdy je nutný odborný odhad nemovitosti kvůli hypotéce, případně i kvůli jiným důvodům. V takovém případě si připlatíte několik tisíc korun, protože makléř vám udělá odhad většinou zdarma. Na druhou stranu máte jistotu, že vám odhadce nebude schválně podsouvat vyšší nereálnou prodejní cenu, což někteří makléři občas dělají, abyste jim svěřili prodej nemovitosti.
Určitě neurčujte prodejní cenu na základě odhadu nemovitosti, kterou dodá kupující. Když si totiž kupující bere hypotéku, potřebuje k ní odhad nemovitosti. Banky se však logicky chrání před riziky a jejich odhadci tak cíleně podhodnocují ceny nemovitostí. V reálu pak platí, že odhad od bankovního odhadce je nižší, než je skutečná tržní hodnota dané nemovitosti!
12.10.2020
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.