Česká národní banka nám stanovuje, abychom nově hlídali u klientů dva ukazatele. První je DSTI – zjednodušeně – poměr měsíčních splátek všech vašich úvěrových produktů k celkovému měsíčnímu příjmu. Ten nesmí překročit 45 %. Druhý ukazatel je poměr všech nesplacených jistin vašich úvěrů k vašemu celkovému ročnímu příjmu. Ten nesmí být vyšší než devítinásobek ročního příjmu. Splnění těchto ukazatelů je nutné pro následné schválení hypotečního úvěru. Obecně se uvádí, že výše úvěru může být max. 80 % LTV. Platí to striktně nebo je to jen doporučení a banka může v některých případech udělat výjimku a poskytnout úvěr i nad 80 % LTV? Doporučení ČNB říká, že objem poskytnutých hypoték v pásmu LTV 80–90 % nesmí překročit 15 %. Týkají se všechna uvedená omezení i úvěrů na rekonstrukci? Přece jen v případě rekonstrukce se hodnota nemovitosti zvyšuje... Poskytujeme hypoteční úvěry podle budoucí zástavní hodnoty, která bude po dokončení rekonstrukce. Z tohoto pohledu účel úvěru není rozhodující, pravidla platí stejně plošně pro všechny účely.
Při refinancování se nová pravidla budou uplatňovat pouze v případě, že se bude měnit celková výše objemu úvěru.
Ano, čekáváme klesající trend poptávky po hypotečních úvěrech. Pokud máte k dispozici statistické údaje, které můžete zveřejnit, dá se říci, jaká je průměrná výše hypotéky, kterou vaše společnost poskytuje? Průměrná výše úvěru se pohybuje kolem 2 100 000 Kč.
Andrea Vokálová
Zprostředkováním prodeje či pronájmu nemovitostí se zabývám od roku 1997. Profesi realitního makléře jsem si zvolil proto, že rád komunikuji s lidmi a témata související s realitami jsou mým dlouholetým koníčkem.
Spolehlivě vás provedu celým procesem prodeje, koupě či pronájmu nemovitosti, zajistím pro vás nejvýhodnější podmínky a budu vám v této zásadní životní etapě po celou dobu oporou.
Ve své práci využívám veškerých možností moderního světa a moderních technologií – samotné přípravě nemovitosti na prodej věnuji náležitou péči.
Pracuji s moderními marketingovými nástroji, jako jsou videoprohlídky, záběry z dronů, prezentace a prodej nemovitosti přes sociální sítě, placené kampaně na internetových vyhledavačích anebo profesionální „home staging“.
Spolupracuji s profesionály ve svém oboru – s designéry, fotografy, grafiky, advokáty a hypotečními poradci, abych svým klientům nabídnul vždy prvotřídní servis.
Spokojený klient je vždy mojí prioritou. Odbornost, léta zkušeností, profesionální spolupráce a individuální přístup ke každému případu, to jsou mé silné stránky.