Hřejivý interiér jak na to?

Útulnost se těžko popisuje. Útulnost se cítí. Je v každém z nás, jen ji někdo umí více a jiný méně promítnout do prostoru. Já si například neumím odoperovat bolavé koleno ani opravit auto, ale umím vybrat koberec, kde ucítíte hřejivost a útulnost při prvním došlápnutí. Umím si představit, jak bude daná tapeta vypadat s konkrétní podlahou, nábytkem, potahem pohovky a ostatními doplňky. Je to otázka letité praxe, studia a asi nějakého citu, který jsem dostal do vínku. Navíc mne studování interiérů strašně baví a při svých cestách neváhám utratit peníze za designové hotely, v nichž si na vlastní kůži odcítím, co se mi líbí, co je útulné, a co ne.

hřejivý interiér

Pro mne konkrétně útulnost spočívá v pohledově i tvarově neutrálním interiéru, který je dotvořen osobitými doplňky, případně výraznějšími nábytkovými solitéry podle preferencí každého z nás. Interiéru, kde nekřičí výrazný kus nábytku neladící se zbytkem zařízení, nebo naopak interiéru, kde vše splývá. Ani interiér, který je sice zařízen moderně, ale chladně a působí nezabydleně, není útulný. Pokud bychom se na věc podívali z pohledu většiny, neuděláme chybu použitím přírodních materiálů, jemných pastelových odstínů a dodržováním zásady, že méně je někdy více.

Zařizování interiéru je třeba uchopit doslova od podlahy. V případě, že je interiér dostatečně světlý, útulně vypadají tmavší podlahy doplněné o pastelové odstíny béžové, zelené, okrové. V případě, že bojujete s nedostatkem světla, vybírejte ze světlejších podlah v odstínech béžové a medové cojsou v praxi rzné varianty dubu. Pro pocit hejivosti samozejmlépe vyzní pírodní materiál, tj. devo. Na trhu je uale ada moderních a dostupnjích materiálů s pomrnautentickm vzhledem deva. Vhodou je snazí údrba a vtí odolnost. 

teplý interiér

V pípadnábytku je to velmi individuální. Kadto cítí jinak. Z praxe ale mohu íci, e útulnji opt vypadají materiály pírodní nebo vyhlíející autenticky pírodn. Jejich moderní vzhled je moné zajistit vysokm leskem nebo kombinací se sklem a vyváit něčím pohledovútulnm – nap. zajímavm kobercem, závsem nebo potahem pohovky. Je to o jakési rovnováze. Velmi osobitpsobí i kombinace moderního interiéru a zajímavého starího solitéru. Nap. stl s patinou, sekretá, nebo keslo po babice, které se dá pealounit do souasného designu, s nádechem nostalgie. V rámci rovnováhy barev a materiálv interiéru je dobré myslet také na bílou a ernou. Bílé jsou vtinou stropy (nejen kvli svtlu, ale zároveaby interiér nepsobil jednotvárna opticky na vás nepadal). Bílou barvou lze rozzáit cokoliv, jen pozor, moc bílé znamená pocit neútulnosti a chladu. Osobnpracuji rád s ernou jako s doplkovou barvou, ause jedná o detaily svítidel nebo detaily na nábytku, rámy obrazatd. erná vytvoí kontrast k ostatním barvám a vhodné vyuití erné interiér píjemna zárovenenucenzvrazní.

V rámci útulnosti jsou samostatnou kapitolou textilní doplňky, tapety, koberce. Záleží na vašem vkusu a prostoru, který zařizujete, ale z hlediska útulnosti vždy vyzní lépe kombinování barev „tón v tónu“ a barev hodících se k sobnesázka na velkkontrast. Nap. olivovzelená a hndá, okrová a hndá. Kdo si chce dopát vtí „odvaz“, krásnvypadají i azurová s ernohndou nebo temnfialová se zemitou hndou – vhodnnakombinované a doplnné, aby celek nepsobil tmav. Zaizování s vyuitím velkch kontrastby mlo spíe zstat v rukou profesionál, kteí uplatní svou pedstavivost. Svtlu jsme se vnovali v minulém ísle, ale z hlediska útulnosti je správné rozmístní a vbr svtla asto více nedrahdesignovnábytek. Více zdrojsvtla, rafinované umístní – napnepímé osvtlení v nábytku a podhledech strop– umí vytvoit nenahraditelnou atmosféru.

pohodlné bydlení

Tvořím-li interiér pro konkrétního klienta, důležitou částí spolupráce je poznání jeho zvyků, potřeb, oblíbeného stylu a prostoru, který zařizujeme. V kombinaci s vhodnou dispozicí prostoru lze s využitím ergonomie vytvořit dokonalý základ, který lze na závěr doplnit osobními věcmi a dekoracemi.  Útulnost, to jsou často zejména doplňky. Každý z nás má jiné zájmy, asociace a preference, které ho obklopují. Dle mého by doplněk neměl být jen „pracholap“, ale když už o něj hodlám pečovat, měla by to být věc, která mi připomene něco příjemného, něco, co je mi blízké. Proto rád doplňky nakupuji během cest po světě. Nemusí se jednat zrovna o klasické suvenýry z cest, které kolikrát nelze v našich podmínkách jako doplněk ani moc využít. Myslím tím, že hezkou moderní vázou z Francie, rámečky z Anglie nebo svícnem z Indonésie mám v bytě neotřelý kousek, ale i vzpomínku na místo, kde jsem si ho pořídil. Kdo necestuje, je zde u nás řada tematických obchodů, kde si lze vybrat jakýkoliv zmíněný styl, který je vám blízký. Zajímavou kompozicí pořízených fotek lze i v obyčejném rámečku vytvořit osobitou kompozici, která vás potěší při každém pohledu na ni a zahřeje hezkou vzpomínkou. A to je podle mne teplo domova...

O mně

Dobrý den,
děkuji, že jste zavítali na mé www stránky.
Jsem realitním makléřem společnosti RE/MAX Delux.
V realitách se pohybuji od roku 2010.
Za tu dobu jsem realizoval přes 400 realitních transakcí.
Jako jeden z mála makléřů v ČR jsem certifikovaným realitním makléřem dle norem ISO 17024.
Jestli prodáváte nebo pronajíte byt či jinou nemovitost, budu rád, když se na mne obrátíte.
Věřím, že Vaši důvěru nezklamu!

 

Specializace:
- prodej novostaveb rodiných domů (široká databáze zájemců)
- prodej a pronájem domů a bytů
  oblast: Morava

 

2013 - 3. místo - Makléř roku sítě RE/MAX, oblast ČR, Pronájem
2013 - 1. místo - Makléř roku sítě RE/MAX, oblast Morava, Pronájem
2021 - 1. místo - Makléř roku sítě RE/MAX, oblast Morava, Pronájem
2023 - 1. místo - Makléř měsíce 01/2023, oblast Morava, Prodej
2023 - 5. místo - Makléř měsíce 01/2023, oblast ČR, Prodej
(hodnoceno z více jak 1200 makléřů RE/MAX)

 

Certifikáty

Certifikovaný makléř ISO_detail_1.1 1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 2. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 100% - Jan Konečný REMAX Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.