10 tipů, jak úspěšně inzerovat nemovitost v roce 2025

Bezchybná a atraktivní inzerce bytu, domu nebo chaty, která se dostane ke všem potenciálním zákazníkům, je základ rychlého a úspěšného prodeje nemovitosti v roce 2025. Víte, jak úspěšně inzerovat byt nebo dům a vyhnout se všem základním chybám? Našich deset tipů vám s tím pomůže.
Celý článek si můžete poslechnout na YouTube nebo clypu.
V článku se dozvíte, že máte:
- Zkrášlit nemovitost
- Pořídit si profesionální fotky
- Natočit atraktivní video
- Vytvořit digitální vizualizaci
- Určit vhodnou tržní cenu nemovitosti
- Vytvořit profesionální inzerát
- Inzerovat na realitních portálech
- Inzerovat na sociálních sítích
- Zhotovit pro nemovitost webovou stránku
- Nabídnout nemovitost ve svém okolí
Rychlý prodej za maximum se neobejde bez perfektního marketingu
Základ každého prodeje je, že váš inzerát zazáří mezi ostatními a dostane se k těm správným očím. Bez toho nemáte šanci prodat rychle a za maximum. Nástroj k tomu je atraktivní propagace nemovitosti. Její součástí je i vhodně provedená inzerce. Jak tedy efektivně a úspěšně inzerovat dům nebo byt?
1. Postarejte se o atraktivitu nemovitosti
Základ dobré propagace a inzerce je mít atraktivní byt nebo dům. Klíčem k tomu je také kvalitní home staging. Ve zkratce jde o takovou úpravu interiéru a exteriéru nemovitosti, která zvýší jeho atraktivitu pro kupující. Jak to udělat?
Atraktivitu zvýšíte tím, že opravíte všechny viditelné nedostatky, vymalujete nemovitost neutrálními, teplými barvami, uklidíte, dodáte maximum světla a vybavíte nemovitost novým, neutrálním nábytkem. Důraz byste měli klást na to, aby byl byt spíš minimalisticky vybavený, ale vždy alespoň tak, aby si zájemce svůj život v něm dokázal představit.
Podle našich zkušeností lze často vhodným home stagingem zvýšit prodejní cenu nemovitosti o 10-15 %. Pokud si tedy nejste jistí svými designerskými schopnostmi nebo nemáte potřebné nové a neutrální vybavení, zkuste oslovit profesionály. Obvykle mají design interiérů v malíčku a svůj vlastní vhodný nábytek.
2. Pořiďte si profesionální fotky nemovitosti
Ani atraktivně upravená a vybavená nemovitost nezaručí rychlý a výhodný prodej, pokud zanedbáte fotky. Právě fotky ji totiž budou prvně prezentovat kupcům a musí ji ukázat v tom nejlepším světle. Jedině tak ji někdo bude chtít opravdu vidět. Jak na to?
Čím se řídit při focení nemovitosti?
- Mějte vždy ostré fotky – fotky budou díky tomu krásnější.
- Foťte zásadně na šířku – vypadá to lépe, zachytíte více prostoru a snadněji následně fotky upravíte.
- Foťte se světlem za zády – vaše fotky budou díky tomu světlejší. To je vždycky plus.
- Foťte za ideálního počasí – vše bude hned krásnější, světlejší, pozitivnější, a to se odrazí i ve vnímání vaší nemovitosti a její atraktivity.
- Nepřehánějte to s úpravami fotek – pokud zájemce přijde a zjistí, že je mezi fotkami a realitou obrovský rozdíl, naštve ho to. Často ho pak odradí i to, co by mu v případě dřívější prezentace na fotkách nevadilo.
Mějte na paměti, že fotky jsou pro inzerci a prodej bytu nebo domu stěžejní. Pokud tedy nemáte kvalitní foťák ani cit pro fotografování, raději zkuste oslovit nějakého profesionála. Tahle počáteční investice se vám rozhodně vrátí.
O marketingu a inzerci jsme si již povídali také v podcastu. Poslechněte si jej na YouTube nebo Spotify.
3. Natočte atraktivní videoprohlídku
Působivým prezentačním nástrojem je také videoprohlídka. S její pomocí můžete ukázat nemovitost v celé její kráse. Nejen to. Můžete představit i krásy okolí a všechny jeho možnosti a výhody, viz ukázka níže.
Pokud pak nabízíte dražší nemovitost, rozhodně videoprohlídky doporučujeme. Platí zde však dvojnásob to, co při home stagingu a fotografiích – jestliže s natáčením videa nemáte zkušenost, rozhodně se do toho nepouštějte sami, mohli byste tím zájemce spíše odradit.
4. Vytvořte digitální vizualizaci domů a interiérů
Účinný propagační nástroj je také digitální vizualizace domů a interiérů, která ukáže, jak by tam bydlení mohlo vypadat. Tento nástroj se hodí zejména v situacích, kdy nemovitost nutně potřebuje velké opravy, do kterých nechcete investovat. Vhodný je ale i tehdy, když dům na prodej teprve stavíte.
Díky digitální vizualizaci pak nenabízíte jen dům, který nemusí být v současnosti zcela reprezentativní, ale hlavně jeho plný potenciál. Pomůžete tak zájemcům zcela jasně vidět, jak tam jejich bydlení může vypadat. A oni to ocení větším zájmem. Jak to třeba může vypadat, můžete vidět i ke konci ukázkového videa výše. Více jsme o tom psali také ve článku Jak vám pomůžou matterport, vizualizace domu nebo videoprohlídky s prodejem nemovitosti.
5. Určete vhodnou tržní cenu nemovitosti
Pro efektivní inzerci je zásadní také určit správnou tržní cenu nemovitosti. Ta by neměla být nízká ani příliš vysoká. Nízká cena může vzbudit v kupcích podezření, a navíc kvůli ní proděláte (pokud tedy neprodáváte s pomocí aukce nemovitosti). Vysoká cena zase vede k tomu, že o vaši nemovitost nebude mít nikdo zájem.
Tržní cena nemovitosti vždy závisí na výměře nemovitosti, lokaci, stavu domu, materiálu, patře, orientaci oken, způsobu vytápění a mnohému dalšímu. Rozhodně však nedoporučujeme odhadnout cenu nemovitosti pomocí inzerátů. Inzerce vám totiž neřekne, jestli je cena nabízené nemovitosti správná. Nevíte totiž, jak dlouho tam daná nemovitost visí ani za kolik se nakonec prodá.
Stejně jako i v předchozích tipech tedy platí, že pokud se v tom nevyznáte, nechte to na odbornících. Vhodné je využít minimálně online odhad ceny nemovitosti zdarma. Takový odhad vám napoví a vy máte větší šanci, že při stanovování ceny neuděláte nějakou zásadní botu.
6. Vytvořte profesionální inzerát
Inzerce musí (stejně jako fotky nebo video) přesvědčit zájemce k návštěvě nemovitosti. Měl by být tedy hlavně působivou a profesionální reklamou na nemovitost, kde nebude chybět nic podstatného. Vše tedy napište jasně, působivě, na nic nezapomeňte, ale nepište ani romány.
Co musí v inzerci nemovitosti zaznít?
- Základní údaje – Do úvodu inzerátu napište základní údaje o nemovitosti. Uveďte její výměru, dispozice a zda je tam balkón, nebo terasa. Pokud prodáváte byt, rozhodně zmiňte jeho patro a materiál domu. V případě prodeje domu popište i pozemek.
Zásadní jsou také informace o celkovém stavu nemovitosti. Nic nezamlčujte, zájemce by na to při osobní návštěvě stejně přišel, mohlo by ho to odradit a vy byste tak jen ztratili čas. - Doplňující údaje – Po základních údajích se zaměřte na detaily nemovitosti. Zmiňte popis, orientaci i rozlohu jednotlivých místností. Pokud je z některého pokoje krásný výhled, nezapomeňte to napsat.
Kupce bude zajímat také vybavení, takže napište, zda je tam kuchyňská linka, digestoř, nebo další vybavení. Důležité je také, zda máte v koupelně vanu, nebo jen sprchový kout, jestli je součástí koupelny WC, nebo je oddělené. Podstatný je i typ oken, materiál podlah, druh vytápění nebo energetický štítek nemovitosti.
- Občanská vybavenost – Nakonec připojte popis okolí nemovitosti. Zmiňte vše, co by mohl chtít kupující o okolí vědět, zda tam jsou obchody, školy, parky, hřiště, zastávky, nebo restaurace.
Součástí inzerátu by pak měly být již zmíněné kvalitní fotografie, videoprohlídka, 3D virtuální prohlídka (matterport) nebo třeba propagační web. Inspirovat se můžete třeba našimi inzeráty níže.