Když máte co do činění s nemovitostmi, narazíte na nejrůznější čísla, která vždy něco o nemovitosti říkají, respektive určují, kde se nemovitost nachází. Někdy však není úplné jasné, co které číslo značí. V tomto jednoduchém článku se podíváme na čtyři základní čísla, která se k nemovitostem vážou - číslo orientační, evidenční, parcelní a popisné.
Číslo popisné je nejdůležitější číslo budovy. Uvádí se před lomítkem a je to číslo, kterým se označuje v obci každá samostatná budova trvalého charakteru, která je oddělena od jiné budovy. Každá budova se označuje pouze jediným číslem popisným (černá tabulka). Popisné číslo je identifikátorem v katastrální evidenci.
Orientační číslo se v adrese domu uvádí za lomítkem (například ulice Mlynářská 5445/23, zde je orientační číslo 23). Číslo orientační je číslo domu usnadňující orientaci v ulici apod. (bílá tabulka), čísla jsou v ulici přidělena popořadě, sudá na jedné straně ulice, lichá na druhé, na náměstí kolem dokola. Orientační číslo není identifikátorem v katastrální evidenci.
Tímto číslem se označují budovy a objekty, které slouží k občasnému bydlení a nejsou označeny popisným číslem. Nejčastěji mají evidenční číslo zahradní domky, chaty, chatky, jiné rekreační objekty apod. Evidenční číslo je identifikátorem v katastrální evidenci (červená tabulka).
Číslo parcelní je číslo, kterým je označena parcela v katastrálním území. Parcelní číslo ve tvaru zlomku se skládá z kmenového čísla a z čísla oddělení. Parcely se v každém katastrálním území označují čísly buď ve dvou číselných řadách, odděleně pro pozemkové a stavební parcely, nebo v jedné číselné řadě bez ohledu na druh pozemku.
Když budete něco řešit s realitní kanceláří nebo makléřem, tak vám určitě vysvětlí, co které číslo znamená.
29.5.2021
Ve světě realit působím jíž přes 10 let a mám za sebou desítky realizovaných obchodních případů. Za své služby svým klientům ručím, vždy se ke své práci stavím profesionálně, zodpovědně a s tou největší péčí. Realitní činnost je mým koníčkem, radostí a životním stylem.
Vytvářím Home-Staging, točím video-prohlídky, využívám profesionálního fotografa, zajišťuji 2D i 3D půdorysy, inzeruji na nejsledovanějších realitních serverech, pracuji na sociálních sítích, objednávám letákové kampaně...vše s jasným cílem. Prodat Vaši nemovitost za tu nejvyšší cenu k Vaší plné spokojenosti.
Mým cílem je dělat reality jinak - kvalitně! Proto jsem si zvolil RE/MAX, jednu z nejsilnějších značek na světovém trhu realit. Je pro mě velice důležité neustále se zdokonalovat, vzdělávat se, učit se a toho se mi v RE/MAX dostává v té nejvyšší kvalitě.
Moje časová flexibilita, preciznost, znalosti, zkušenosti a další mé vlastnosti jsou mojí vizitkou, na které si velice zakládám. Každý můj spokojený klient je mým doporučením a výsledkem mé práce.
Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani Vy, ani Váš makléř.