Tak jako v některých jiných oborech, tak i v realitách funguje systém odměn za doporučení klienta. Vždy záleží na konkrétním makléři nebo realitní kanceláři, ale obvykle to funguje tak, že když někdo doporučí makléři klienta, který chce například prodat dům, a ten se s makléřem dohodne a dům se prodá, pak ten, kdo klienta doporučil, dostane určitou odměnu. Nejčastěji je to určité procento z provize makléře, třeba 10 %.
Taková doporučitelská provize je výhodná pro všechny tři strany. Samotný klient dostane kvalitní služby od osvědčené realitní kanceláře, člověk, který ho doporučil si vydělá slušné peníze, a spokojená je na konec i realitka, která získala nového klienta. Do budoucna pak mají lidé motivaci realitní kancelář doporučovat, a spokojený klient se na ni v případě potřeby zase obrátí.
Když někdo doporučuje realitní kancelář za doporučitelskou provizi, pak by měl být přesvědčen o tom, že realitka je spolehlivá a nabízí profesionální služby. Je nesmysl doporučovat přátelům, rodině a známým někoho, kdo nenabízí kvalitní služby. I proto si dobře rozmyslete, koho doporučujete. Navíc se vyplatí domluvit se s realitní kanceláří na provizi předem, ideálně s výhledem do budoucna, tedy že ji budete doporučovat dlouhodobě. Pro vás je to přivýdělek v řádech tisíců korun, pro realitku zase zdroj klientů.
Tipařina, jak se doporučování klientů za provizi také říká, je běžná věc. Jen je potřeba předem určit její rámec a podmínky. Základní podmínka je jasná - určená provize se vyplatí jen v případě, že doporučený klient využije služeb vybrané realitní kanceláře. Provize se pak vyplácí po skončení obchodního případu.
1.6.2021
Ve světě realit působím jíž přes 10 let a mám za sebou desítky realizovaných obchodních případů. Za své služby svým klientům ručím, vždy se ke své práci stavím profesionálně, zodpovědně a s tou největší péčí. Realitní činnost je mým koníčkem, radostí a životním stylem.
Vytvářím Home-Staging, točím video-prohlídky, využívám profesionálního fotografa, zajišťuji 2D i 3D půdorysy, inzeruji na nejsledovanějších realitních serverech, pracuji na sociálních sítích, objednávám letákové kampaně...vše s jasným cílem. Prodat Vaši nemovitost za tu nejvyšší cenu k Vaší plné spokojenosti.
Mým cílem je dělat reality jinak - kvalitně! Proto jsem si zvolil RE/MAX, jednu z nejsilnějších značek na světovém trhu realit. Je pro mě velice důležité neustále se zdokonalovat, vzdělávat se, učit se a toho se mi v RE/MAX dostává v té nejvyšší kvalitě.
Moje časová flexibilita, preciznost, znalosti, zkušenosti a další mé vlastnosti jsou mojí vizitkou, na které si velice zakládám. Každý můj spokojený klient je mým doporučením a výsledkem mé práce.
Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani Vy, ani Váš makléř.