Jak se počítá provize při prodeji nemovitostí

Když spolupracujete při prodeji nemovitosti s makléřem nebo realitní kanceláří, logicky jim za to něco zaplatíte. V praxi se jedná o provizi z prodeje nemovitosti, ale ta může mít různé podoby. Výše provize, její výpočet a způsob jejího zaplacení, to vše bude uvedeno ve zprostředkovatelské smlouvě.

Nejčastěji se provize stanovuje některým z těchto 3 způsobů:

  • Fixní provize. Jednoduchá varianta, kdy se provize určí přímo v konkrétní výši a bez ohledu na reálnou výši konečné kupní ceny. Například se strany domluví na fixní provizi 100 000 Kč, která bude vyplacena po splnění specifikovaných podmínek.
  • Provize procentem. Další variantou je provize jasně daným procentem z kupní ceny. Dohoda může být například 5 % + DPH, což znamená, že když se nemovitost prodá za 2 000 000 Kč, pak provize činí 100 000 Kč + DPH. Jednoduchá varianta.
  • Navýšení provize. V tomto případě je provize stanovena nepřímo. Ve smlouvě se uvede například požadovaná cena 3 000 000 Kč, a když se realitní kanceláři podaří prodat nemovitost třeba za 3 500 000 Kč, pak má třeba realitka z 500 000 Kč domluvené určité procento.

Existují i další způsoby vypočítání provize, ale uvidíte, s čím přijde vaše realitní kancelář. Každý způsob má totiž své výhody a nevýhody, někdy chybí motivace pro realitní kancelář, jindy se zase těžko nemovitost prodává za vysokou cenu.

25.8.2021

O mně

 

Ve světě realit působím jíž přes 10 let a mám za sebou desítky realizovaných obchodních případů. Za své služby svým klientům ručím, vždy se ke své práci stavím profesionálně, zodpovědně a s tou největší péčí. Realitní činnost je mým koníčkem, radostí a životním stylem.

Vytvářím Home-Staging, točím video-prohlídky, využívám profesionálního fotografa, zajišťuji 2D i 3D půdorysy, inzeruji na nejsledovanějších realitních serverech, pracuji na sociálních sítích, objednávám letákové kampaně...vše s jasným cílem. Prodat Vaši nemovitost za tu nejvyšší cenu k Vaší plné spokojenosti.

Mým cílem je dělat reality jinak - kvalitně! Proto jsem si zvolil RE/MAX, jednu z nejsilnějších značek na světovém trhu realit. Je pro mě velice důležité neustále se zdokonalovat, vzdělávat se, učit se a toho se mi v RE/MAX dostává v té nejvyšší kvalitě.

Moje časová flexibilita, preciznost, znalosti, zkušenosti a další mé vlastnosti jsou mojí vizitkou, na které si velice zakládám. Každý můj spokojený klient je mým doporučením a výsledkem mé práce.

Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani Vy, ani Váš makléř.

Jan Konečný

Makléř

Certifikáty

HALLofFAME TOP CLUB GOLD - Jan Konečný REMAX 100_percent PLATINUM - Jan Konečný REMAX realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.