Jedním ze způsobů prodeje nemovitosti je využít dražbu nebo kauci. Podstatou je mít více než jednoho zájemce, protože se obvykle začíná na vyvolávací ceně, která je nižší, než za kterou byste chtěli nemovitost prodat. Zajímavé je, že předem nevíte, kam až se cena vyšplhá. V tomto článku se podíváme na oba způsoby prodeje, a jaký je mezi nimi rozdíl.
Hlavní rozdíl mezi dražbou a aukcí spočívá v tom, že aukci může provádět prakticky kdokoliv se zákonnou vázanou realitní živností, ale dražbu musí vést pověřená osoba, dražebník, který má na tuto funkci koncesi od Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Aukce se obvykle řeší například přes internet (nebo mail či telefon), stačí se registrovat a můžete se aukce účastnit. Na dražbu je nutné přijít osobně a také složit dražební jistinu, částku, která vám bude při neúspěšné dražbě vrácena. U aukce žádnou jistinu předem platit nemusíte!
Je logické, že aukcí se obecně účastní více lidí, což je velká výhoda. Na druhou stranu na dražbu zase přijdou jen opravdoví zájemci. Další rozdíl mezi aukcí a dražbou je patrný poté, co je zájemci nemovitost „přiklepnuta“. U dražby ztrácí majitel nemovitosti fakticky okamžitě všechna práva k nemovitosti a vy se tak stáváte vlastníkem. U aukce je tomu jinak. Teprve po konci aukce budete s majitelem nemovitosti sepisovat kupní smlouvu, převod vlastnictví nastane až okamžikem zápisu do katastru.
Aukce i dražba mají více společného než rozdílného. Začíná se od vyvolávací ceny a „přihazováním“ se dostanete k nejvyšší nabídce, která vítězí. Čím větší je o nemovitost zájem, tím se může cena vyšplhat výše, což je přesně důvod, proč se některé atraktivní nemovitosti do dražby nebo aukce přihlašují. Uspořádání aukce vám určitě nabídne i profesionální realitní kancelář, která vás také celým procesem bezpečně provede!
2.10.2020
Ve světě realit působím jíž přes 10 let a mám za sebou desítky realizovaných obchodních případů. Za své služby svým klientům ručím, vždy se ke své práci stavím profesionálně, zodpovědně a s tou největší péčí. Realitní činnost je mým koníčkem, radostí a životním stylem.
Vytvářím Home-Staging, točím video-prohlídky, využívám profesionálního fotografa, zajišťuji 2D i 3D půdorysy, inzeruji na nejsledovanějších realitních serverech, pracuji na sociálních sítích, objednávám letákové kampaně...vše s jasným cílem. Prodat Vaši nemovitost za tu nejvyšší cenu k Vaší plné spokojenosti.
Mým cílem je dělat reality jinak - kvalitně! Proto jsem si zvolil RE/MAX, jednu z nejsilnějších značek na světovém trhu realit. Je pro mě velice důležité neustále se zdokonalovat, vzdělávat se, učit se a toho se mi v RE/MAX dostává v té nejvyšší kvalitě.
Moje časová flexibilita, preciznost, znalosti, zkušenosti a další mé vlastnosti jsou mojí vizitkou, na které si velice zakládám. Každý můj spokojený klient je mým doporučením a výsledkem mé práce.
Za každým prodejem nemovitosti se skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani Vy, ani Váš makléř.