Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

Na trhu s nemovitostmi se pohybuji od r. 2007, stále se vzdělávám a to nejen v tomto oboru.

 

Miluju svoji rodinu, psa, přátele a svoji práci. U běhání relaxuji stejně tak jako u dobrého jídla. Věnuju se rodinným konstelacím a tomu, co mi dává smysl.

 

Na první pohled se zdá být oblast realit jako „tvrdý business“, avšak je vždy na každém člověku, jaký zvolí přístup. Rozhodla jsem se provázet klienty tímto celým procesem především bezpečně, tedy tak, jak si daná situace právě vyžaduje, a také jaký přístup bych si přála já sama!

 

Díky tomu Vám mohu nabídnout odborné znalosti a cenné zkušenosti. Zakládám si na osobním přístupu a lidskosti. Dělat totiž práci s láskou, která mě naplňuje, je mým posláním!

 

Zastávám názor, že správnou a jedinou dlouhodobou vizí, je maximální spokojenost všech zúčastněných stran. Své služby Vám garantuji! Abyste se Vy mohli s klidem věnovat své rodině, práci či koníčkům.

 

Bude mi ctí s Vámi spolupracovat a tvořit základ pro Váš nový DOMOV, PROJEKT nebo jen INVESTICI!

 

Obraťte se na mě s prodejem nebo pronájmem Vaší nemovitosti, stejně jako s nezávaznou konzultací, tržním odhadem nemovitosti či odhadem pro účely dědického řízení.

 

Jsem tu pro Vás!

Jana Barabášová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX realitn_profesion_l_cmyk rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.