10 tipů, jak úspěšně inzerovat nemovitost v roce 2024

Bezchybná a atraktivní inzerce bytu, domu nebo chaty, která se dostane ke všem potenciálním zákazníkům, je základ rychlého a úspěšného prodeje nemovitosti. Víte, jak úspěšně inzerovat byt nebo dům a vyhnout se všem základním chybám? Našich deset tipů vám s tím pomůže.

V článku se dozvíte, že máte:

Jak inzerovsat nemovitost

Realitní trh zažívá vystřízlivění

Po letech hojnosti zažívá v posledních dvou letech realitní trh vystřízlivění. Mohly za to rekordní ceny nemovitostí, ekonomická krize i rekordní úrokové sazby hypoték. Kvůli tomu všemu ubylo poptávek a přibylo nabídek. Pokud tedy chcete prodat rychle a za dobrou cenu, musíte zapracovat na atraktivní propagaci nemovitosti. Její součástí je i vhodně provedená inzerce. Jak tedy efektivně a úspěšně inzerovat dům nebo byt? 

1.      Postarejte se o atraktivitu nemovitosti

Základ dobré propagace a inzerce je mít atraktivní byt nebo dům. Klíčem k tomu je také kvalitní home staging. Ve zkratce jde o takovou úpravu interiéru a exteriéru nemovitosti, která zvýší jeho atraktivitu pro kupující. Jak to udělat?

Atraktivitu zvýšíte tím, že opravíte všechny viditelné nedostatky, vymalujete nemovitost neutrálními, teplými barvami, uklidíte, dodáte maximum světla a vybavíte nemovitost novým, neutrálním nábytkem. Důraz byste měli klást na to, aby byl byt spíš minimalisticky vybavený, ale vždy alespoň tak, aby si kupec svůj život v něm dokázal představit.

Podle našich zkušeností lze často vhodným home stagingem zvýšit prodejní cenu nemovitosti o 10-15 %. Pokud si tedy nejste jistí svými designerskými schopnostmi nebo nemáte potřebné nové a neutrální vybavení, zkuste oslovit profesionály. Obvykle mají design interiérů v malíčku a svůj vlastní vhodný nábytek.

2.      Pořiďte si profesionální fotky nemovitosti

Ani atraktivně upravená a vybavená nemovitost nezaručí rychlý a výhodný prodej, pokud zanedbáte fotky. Právě fotky ji totiž budou prvně prezentovat kupcům a musí ji ukázat v tom nejlepším světle. Jedině tak ji někdo bude chtít opravdu vidět. Jak na to?

Čím se řídit při focení nemovitosti?

  1. Mějte vždy ostré fotky – fotky budou díky tomu krásnější.
  2. Foťte zásadně na šířku – vypadá to lépe, zachytíte více prostoru a snadněji následně fotky upravíte.
  3. Foťte se světlem za zády – vaše fotky budou díky tomu světlejší. To je vždycky plus.
  4. Foťte za ideálního počasí – vše bude hned krásnější, světlejší, pozitivnější, a to se odrazí i ve vnímání vaší nemovitosti a její atraktivity.
  5. Nepřehánějte to s úpravami fotek – pokud zájemce přijde a zjistí, že je mezi fotkami a realitou obrovský rozdíl, naštve ho to. Často ho pak odradí i to, co by mu v případě dřívější prezentace na fotkách nevadilo.

Mějte na paměti, že fotky jsou pro inzerci a prodej bytu nebo domu stěžejní. Pokud tedy nemáte kvalitní foťák ani cit pro fotografování, raději zkuste oslovit nějakého profesionála. Tahle počáteční investice se vám rozhodně vrátí.

3.      Natočte atraktivní videoprohlídku

Působivým prezentačním nástrojem je také videoprohlídka. S její pomocí můžete ukázat nemovitost v celé její kráse. Nejen to. Můžete představit i krásy okolí a všechny jeho možnosti a výhody, viz ukázka níže.

Pokud pak nabízíte dražší nemovitost, rozhodně videoprohlídky doporučujeme. Platí zde však dvojnásob to, co při home stagingu a fotografiích – jestliže s natáčením videa nemáte zkušenost, rozhodně se do toho nepouštějte sami, mohli byste tím zájemce spíše odradit.

4.      Vytvořte digitální vizualizaci domů a interiérů

Účinný propagační nástroj je také digitální vizualizace domů a interiérů, která ukáže, jak by tam bydlení mohlo vypadat. Tento nástroj se hodí zejména v situacích, kdy nemovitost nutně potřebuje velké opravy, do kterých nechcete investovat. Vhodný je ale i tehdy, když dům na prodej teprve stavíte.

Díky digitální vizualizaci pak nenabízíte jen dům, který nemusí být v současnosti zcela reprezentativní, ale hlavně jeho plný potenciál. Pomůžete tak zájemcům zcela jasně vidět, jak tam jejich bydlení může vypadat. A oni to ocení větším zájem. Jak to třeba může vypadat, můžete vidět i ke konci ukázkového videa výše. Více jsme o tom psali také ve článku Jak vám pomůžou matterport, vizualizace domu nebo videoprohlídky s prodejem nemovitosti.

5.      Určete vhodnou tržní cenu nemovitosti

Pro efektivní inzerci je zásadní také určit správnou tržní cenu nemovitosti. Ta by neměla být nízká ani příliš vysoká. Nízká cena může vzbudit v kupcích podezření, a navíc kvůli ní proděláte (pokud tedy neprodáváte aukčním způsobem). Vysoká cena zas vede k tomu, že o vaši nemovitost nebude mít nikdo zájem.

Tržní cena nemovitosti vždy závisí na výměře nemovitosti, lokaci, stavu domu, materiálu, patře, orientaci oken, způsobu vytápění a mnohému dalšímu. Rozhodně však nedoporučujeme odhadnout cenu nemovitosti pomocí inzerátů. Inzerce vám totiž neřekne, jestli je cena nabízené nemovitosti správná. Nevíte totiž, jak dlouho tam daná nemovitost visí ani za kolik se nakonec prodá.

Stejně jako i v předchozích tipech tedy platí, že pokud se v tom nevyznáte, nechte to na odbornících. Vhodné je využít minimálně online odhad ceny nemovitosti zdarma. Takový odhad vám napoví a vy máte větší šanci, že při stanovování ceny neuděláte nějakou zásadní botu.

6.      Vytvořte profesionální inzerát

Inzerce musí (stejně jako fotky nebo video) přesvědčit zájemce k návštěvě nemovitosti. Měl by být tedy hlavně působivou a profesionální reklamou na nemovitost, kde nebude chybět nic podstatného. Vše tedy napište jasně, působivě, na nic nezapomeňte, ale nepište ani romány.

Co musí v inzerci nemovitosti zaznít?

  • Základní údaje – Do úvodu inzerátu napište základní údaje o nemovitosti. Uveďte její výměru, dispozice a zda je tam balkón, nebo terasa. Pokud prodáváte byt, rozhodně zmiňte jeho patro a materiál domu. V případě prodeje domu popište i pozemek.

    Zásadní jsou také informace o celkovém stavu nemovitosti. Nic nezamlčujte, zájemce by na to při osobní návštěvě stejně přišel, mohlo by ho to odradit a vy byste tak jen ztratili čas.
  • Doplňující údaje – Po základních údajích se zaměřte na detaily nemovitosti. Zmiňte popis, orientaci i rozlohu jednotlivých místností. Pokud je z některé pokoje krásný výhled, nezapomeňte to napsat.

    Kupce bude zajímat také vybavení, takže napište, zda je tam kuchyňská linka, digestoř, nebo další vybavení. Důležité je také, zda máte v koupelně vanu, nebo jen sprchový kout, jestli je součástí koupelny WC, nebo je oddělené. Podstatný je i typ oken, materiál podlah, druh vytápění nebo energetický štítek nemovitosti.
  • Občanská vybavenost – Nakonec připojte popis okolí nemovitosti. Zmiňte vše, co by mohl chtít kupující o okolí vědět, zda tam jsou obchody, školy, parky, hřiště, zastávky, nebo restaurace.

Součástí inzerátu by pak měly být již zmíněné kvalitní fotografie, videoprohlídka, 3d virtuální prohlídka (matterport), nebo třeba propagační web. Inspirovat se můžete třeba našimi inzeráty níže.

 

7.      Inzerujte na realitních portálech

Stejně důležité jako atraktivní inzerát je také dostat ho k maximálnímu počtu lidí. Čím víc lidí totiž oslovíte, tím je větší šance, že se vám někdo ozve. Čím víc zájemců se vám pak ozve, tím lépe nemovitost zpravidla prodáte.

Kde tedy spustit inzerci nemovitosti, abyste oslovili opravdu maximum lidí? Pokud chvátáte, rozhodně doporučujeme dát inzerát na všechny známé realitní portály. Obvykle ale stačí inzerát umístit alespoň na tři nejzásadnější. Těmi jsou Sreality.cz, Reality.IDNES.cz a remax-czech.cz

Při inzerci nezapomeňte také na topování. Díky němu se bude váš inzerát neustále zobrazovat mezi prvními. Dostane se tedy spíše k očím možným zákazníků. S investicí počítejte kolem 6. tisíc Kč/měsíčně - ale vyplatí se být neustále "nahoře".

8.      Inzerujte na sociálních sítích

Nezapomeňte inzerovat také na sociálních sítích, jako je Facebook, Instagram, Tik Tok, Pinterest, LinkedIn atp. Tam však musíte počítat s tím, že se váš příspěvek zobrazí mezi stovkami dalších a bude muset dvojnásob bojovat o pozornost. Snažte se proto zaujmout. Pomohou vám s tím právě kvalitní fotky, a hlavně video či placená propagace. Nezapomeňte ale ani na kvalitní a zajímavý text. Ukázku takového inzerátu můžete vidět třeba i níže.

Při publikaci inzerátu poproste známé o sdílení a sdílejte ho také v tematických skupinách. Zkuste využít i placenou reklamu, která vám pomůže dostat inzerát až k lidem, kteří mohou mít skutečný zájem. Výhodou placené reklamy je pak i to, že můžete inzerovat zároveň na Instagramu i Facebooku.

Jak inzerovat na sociálních sítích?

9.      Zhotovte nemovitosti webovou stránku

Hlavně u dražších nemovitostí může pomoc s prodejem i webová stránka, kde zájemce najde vše potřebné v tom nejatraktivnějším hávu. Přehledně a jasně mu tam předáte vše důležité (údaje, fotky i videa) a on bude hned vědět, proč by měl mít o danou nemovitost zájem. Popřemýšlejte o tom. Více jsme o tomto druhu propagace psali ve článku o výhodách webové stránky pro prodej domu a bytu.

10.      Nabídněte nemovitost i ve svém okolí

Nabídněte nemovitost i lidem v okolí. Pro lidi z okolí má taková nemovitost spoustu výhod, za které si rádi připlatí: stěhují se totiž do známého prostředí a při stěhování to mají blízko. Když navíc takovou nemovitost koupí pro děti, také k nim to budou mít blízko. Blízkost pak ocení i tehdy, když si nemovitost koupí na pronájem.

K propagaci v okolí můžete využít letáky, pozvánky, reklamní plachtu nebo i sociální sítě, kde inzerát nasdílíte do skupin z dané oblasti.

Účinnou metodou je také uspořádat Den otevřených dveří, díky němuž můžete ukázat nemovitost co nejvíce lidem v co nejkratším čase.

Vědět, co udělat, mnohdy nestačí

Nyní tedy již víte, co udělat, aby inzerce nemovitosti byla co nejúčinnější. Vědět, jak inzerovat nemovitost, ale k úspěšnému provedení často nestačí. Nemusíte mít jednoduše schopnosti k tomu, abyste to profesionálně udělali. I tak ale není nic ztraceno. Můžete využít služeb profesionálů.

Rozhodně pak doporučujeme kontaktovat se s profesionály alespoň kvůli kvalitním fotkám, home stagingu, tvorbě videoprohlídky, matterportu a stanovení přesné ceny. Některým z vás možná bude stačit jen některá ze služeb, dalším možná přijdou vhod hned všechny. Tehdy může být zajímavé zkusit oslovit i některou z realitních kanceláří.

Například u nás v RE/MAX Delux vám rádi vytvoříme fotky, videa, 3d virtuální prohlídku, vizualizaci bytu nebo domu, web i vše ostatní, co můžete potřebovat pro rychlý a výhodný prodej nemovitosti. Ze zkušenosti se pak ukazuje, že profesionální schopnosti prezentace a propagace nemovitosti dokáží zvýšit její cenu až o 17 %. A to není vůbec zlé.

Chcete pomoci s inzercí nemovitosti nebo se chcete rovnou zbavit starostí a nechat to na odbornících? Ozvěte se.

O mně

 

Na trhu s nemovitostmi se pohybuji od r. 2007, stále se vzdělávám a to nejen v tomto oboru.

 

Miluju svoji rodinu, psa, přátele a svoji práci. U běhání relaxuji stejně tak jako u dobrého jídla. Věnuju se rodinným konstelacím a tomu, co mi dává smysl.

 

Na první pohled se zdá být oblast realit jako „tvrdý business“, avšak je vždy na každém člověku, jaký zvolí přístup. Rozhodla jsem se provázet klienty tímto celým procesem především bezpečně, tedy tak, jak si daná situace právě vyžaduje, a také jaký přístup bych si přála já sama!

 

Díky tomu Vám mohu nabídnout odborné znalosti a cenné zkušenosti. Zakládám si na osobním přístupu a lidskosti. Dělat totiž práci s láskou, která mě naplňuje, je mým posláním!

 

Zastávám názor, že správnou a jedinou dlouhodobou vizí, je maximální spokojenost všech zúčastněných stran. Své služby Vám garantuji! Abyste se Vy mohli s klidem věnovat své rodině, práci či koníčkům.

 

Bude mi ctí s Vámi spolupracovat a tvořit základ pro Váš nový DOMOV, PROJEKT nebo jen INVESTICI!

 

Obraťte se na mě s prodejem nebo pronájmem Vaší nemovitosti, stejně jako s nezávaznou konzultací, tržním odhadem nemovitosti či odhadem pro účely dědického řízení.

 

Jsem tu pro Vás!

Jana Barabášová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX realitn_profesion_l_cmyk rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.