Jedním z hlavních důvodů, proč si lidé platí makléře, je důvěra v to, že dokáže prodat jejich nemovitost za vyšší cenu. A dobrý makléř to dokáže! Makléř by měl být schopen přesně vypočítat hodnotu prodávané nemovitosti. A se svými zkušenostmi i najít kupce, který je tuto cenu, nebo ještě lépe o něco vyšší cenu, ochoten zaplatit.
Realitní makléř má nejen srovnání cen z okolí, zná vývoj realitního trhu, a ze zkušeností odhadne poptávku, ale dobrý makléř má i něco navíc. Dokáže cenu vaší nemovitosti zvýšit na základě logických argumentů a detailů, kterých si možná každý nevšimne. Umí vyzdvihnout přednosti nemovitosti, jako je třeba orientace bytu na světovou stranu, technický stav, dopravní dostupnost, sociální vybavenost apod. Umí využít každý detail k tomu, abyste prodali za co nejvyšší cenu.
Kromě toho makléř nemá k nemovitosti žádné emoční vazby, chová se čistě racionálně. Cenu ani nepodcení, ale ani nepřestřelí, což se prodejcům často stává, a z jejich nemovitostí se pak stávají tzv. "ležáky", které leží na realitních serverech až příliš dlouhou dobu. Určit vhodnou prodejní cenu je umění, ale je nutné, aby šla ruku v ruce s perfektní propagací, která by měla být založená na přípravě nemovitosti k prodeji, profesionálních fotkách, 3D prezentací, videem a chytré prezentaci. To vše vám dobrý realitní makléř zajistí v rámci svých služeb.
Každý makléř určuje svou provizi trochu jinak, nejčastěji jde o určité procento z kupní ceny. Ještě lepší pro motivaci makléře, aby prodal co nejdráž, je dát mu speciální bonus. To znamená určit minimální částku, za kterou je potřeba nemovitost prodat, a vše co bude nad touto částkou třeba rozdělit napůl mezi makléře a majitele. To už je pro makléře slušná motivace navíc! A spokojené jsou nakonec obě strany!
28.2.2021
Více než 20 let se pohybuji v obchodní sféře. Působila jsem ve vrcholovém managementu nadnárodních společností. Mám za sebou několik úspěšně zrealizovaných obchodů v oblasti nemovitostí v Brně, developerský projekt v centru Brna a akvizici developerského projektu Hlinky. Baví mě práce s lidmi, poznávání jejich životních příběhů a hledání vzájemné inspirace.
Mým životním heslem je „kde jsou lidé, tam je cesta“. Jsem nadšeným hledačem řešení. Využívám osvědčené a moderní způsoby prezentace, aby daná nemovitost zajímavým způsobem oslovila potencionální investory. Každá nemovitost k prodeji má právě svého kupujícího a je jen v rukách šikovného a zkušeného makléře propojit kupujícího s prodávajícím, aby byla spokojenost na obou stranách.
Mám patnáctiletou dceru Tamarku a dospělou dceru Kristínu. Baterie mi dobíjí sport, inspiraci nacházím v přírodě a cestování. Tvořivost rozvíjím malováním a kulinářským experimentováním.
Ráda Vás provedu procesem koupě, prodeje, nebo pronájmu Vaší nemovitosti. Vše na vysoké profesionální úrovni a s velkou dávkou lidskosti.