Powered by Smartsupp

Povinnosti prodávajícího při spolupráci s realitní kanceláří

Spolupráce s realitkou vám celý proces prodeje nemovitosti neuvěřitelně ulehčí. Faktem je, že prodejem strávíte minimum času, nemáte skoro žádný stres a máte jistotu, že vše proběhne hladce, bezpečně a bez problémů. Když jde vše dobře, pak jsou vaše povinnosti a vaše zapojení do prodeje minimální. Pojďme se podívat na klasický případ prodeje a zapojení klienta v současné koronavirové době.

Co musí prodávající obvykle absolvovat?

V praxi stačí, když prodávající absolvuje následující:

  • První schůzka na nemovitosti. Osobní setkání s makléřem na dané nemovitosti je nevyhnutelné. Tam si i ujasníte své představy, dohodnete se, jak bude spolupráce dále pokračovat.
  • Podpis smlouvy v kanceláři makléře. Dalším krokem je většinou setkání v kanceláři makléře, který už bude mít připravenu zprostředkovatelskou smlouvu. Tu vám může poslat už předem v elektronické podobě, abyste si ji mohli v klidu prostudovat. Tuto schůzku se dá po domluvě i vynechat a smlouvu podepsat hned na prvním setkání na nemovitosti.
  • Účast na prohlídkách není nutná. Když chce klient absolvovat prohlídky, je to samozřejmě možné. Lepší varianta však je, když svěří makléři klíče a nechá vedení prohlídek na něm. Jednak ušetří čas a druhak dá makléři prostor pro svou práci.
  • Podpis kupní smlouvy u advokáta. Když makléř sežene kupce a majitel bude spokojený s prodejní cenou, pak se osobně setká s makléřem i kupcem u podpisu kupní smlouvy u advokáta.
  • Předání nemovitosti. Poslední nutné setkání proběhne při předání nemovitosti novému majiteli. Klient zde jen podepíše předávací protokol a předá klíče a PENB (štítek energetické náročnosti budovy), který zajistí makléř.

To je téměř vše, takto probíhá ideální zakázka, ale samozřejmě se může stát, že bude nutné se setkat častěji kvůli dalším věcem. Každopádně platí fakt, že spolupráce se zkušenou realitní kanceláří a šikovným makléřem prodávajícímu ušetří spoustu času a starostí.

28.3.2021

O mně

Více než 20 let se pohybuji v obchodní sféře. Působila jsem ve vrcholovém managementu nadnárodních společností. Mám za sebou několik úspěšně zrealizovaných obchodů v oblasti nemovitostí v Brně, developerský projekt v centru Brna a akvizici developerského projektu Hlinky. Baví mě práce s lidmi, poznávání jejich životních příběhů a hledání vzájemné inspirace. 

 

Mým životním heslem je „kde jsou lidé, tam je cesta“. Jsem nadšeným hledačem řešení. Využívám osvědčené a moderní způsoby prezentace, aby daná nemovitost zajímavým způsobem oslovila potencionální investory. Každá nemovitost k prodeji má právě svého kupujícího a je jen v rukách šikovného a zkušeného makléře propojit kupujícího s prodávajícím, aby byla spokojenost na obou stranách.

 

Mám patnáctiletou dceru Tamarku a dospělou dceru Kristínu. Baterie mi dobíjí sport, inspiraci nacházím v přírodě a cestování. Tvořivost rozvíjím malováním a kulinářským experimentováním.

 

Ráda Vás provedu procesem koupě, prodeje, nebo pronájmu Vaší nemovitosti. Vše na vysoké profesionální úrovni a s velkou dávkou lidskosti.

Mgr. Karin Takáčová MPH.

Makléř

Certifikáty

specialista 300x300 20kb profik 76kb Silver-816x816 Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.