Když prodáváte nemovitost, samozřejmě je nejdůležitější lokalita, kde se nemovitost nachází, prodejní cena nemovitosti i stav a velikost nemovitosti. Velmi důležitým aspektem, na kteří někteří zapomínají, je však také první dojem z nemovitosti! Ten může zájemce odradit nebo ho naopak příjemně překvapit a zaujmout. A prodávající má do určité míry možnosti připravit svou nemovitost tak, aby byla na první dojem v rámci možností co nejlepší.
Když máte zchátralý plot, neudržovanou zahradu, ošklivé vstupní dveře a před nimi špinavou rohožku, první dojem to příliš nezlepší. To stejné platí o oprýskané omítce nebo dokonce neuklizeném domě. Samozřejmě nebudete zbytečně investovat do rozsáhlé rekonstrukce nemovitosti, nebo nebudete kupovat nová garážová vrata, když chcete dům prodat. Ale některé věci se udělat před prodejem dají. Můžete si pozvat zahradnickou firmu, investovat do home stagingu, upravit vchod tak, aby dobře vypadal. Nejsou to zase tak velké investice, ale pomohou zlepšit první dojem.
Možná to zní iracionálně, ale je to podloženo zkušenostmi makléřů. Když máte hezky upravený interiér v kombinaci se zahradou a vchodem, můžete svou nemovitost prodat až o 10 % dráž. Je to proto, že kupující se částečně rozhodují i na základě svých emocí, obzvláště v případě, že nespolupracují s realitní kanceláří. Profesionální realitní kanceláře totiž na emoce logicky nedají, chovají se čistě racionálně.
Nemusíte hned zvát profesionální firmu, která se na home staging specializuje. Promluvte si s makléřem, který vám poradí, jak dům na prodej připravit. Někdy stačí zasadit ke vchodu nějaké květiny, upravit předzahrádku, opravit zjevně rozbité věci, a celý dům zútulnit. Když máte estetické cítění, zvládnete to možná sami během několika dnů. Nejenže to zvýší prodejní cen domu, ale dům tak prodáte rychleji!
21.1.2021
Více než 20 let se pohybuji v obchodní sféře. Působila jsem ve vrcholovém managementu nadnárodních společností. Mám za sebou několik úspěšně zrealizovaných obchodů v oblasti nemovitostí v Brně, developerský projekt v centru Brna a akvizici developerského projektu Hlinky. Baví mě práce s lidmi, poznávání jejich životních příběhů a hledání vzájemné inspirace.
Mým životním heslem je „kde jsou lidé, tam je cesta“. Jsem nadšeným hledačem řešení. Využívám osvědčené a moderní způsoby prezentace, aby daná nemovitost zajímavým způsobem oslovila potencionální investory. Každá nemovitost k prodeji má právě svého kupujícího a je jen v rukách šikovného a zkušeného makléře propojit kupujícího s prodávajícím, aby byla spokojenost na obou stranách.
Mám patnáctiletou dceru Tamarku a dospělou dceru Kristínu. Baterie mi dobíjí sport, inspiraci nacházím v přírodě a cestování. Tvořivost rozvíjím malováním a kulinářským experimentováním.
Ráda Vás provedu procesem koupě, prodeje, nebo pronájmu Vaší nemovitosti. Vše na vysoké profesionální úrovni a s velkou dávkou lidskosti.