Prohlídka nemovitosti je jeden z nejdůležitějších aspektů při rozhodování o koupi. Pokud máte zájem o prohlídku, měl by vás profesionální makléř po telefonu vyzpovídat a zjistit, zda opravdu vámi vybraná nemovitost odpovídá vašim představám. Sdělit všechny informace (i ty negativní!), které by mohly ovlivnit vaše rozhodnutí o koupi. Také by před prohlídkou mělo být vyjasněno případné financování nemovitosti. Mnohdy se totiž stává, že již při telefonickém rozhovoru se zájemce rozhodne, že o nemovitost zájem nemá a ušetří tak čas sobě, makléři i prodávajícímu.
Prodávající musí makléři sdělit veškeré informace jakými o nemovitosti disponuje. Makléř by je měl ověřit, aby na prohlídkách mohl předávat přesné, pravdivé a potvrzené skutečnosti. Pokud jde o byt, makléř zjistí i doplňující informace od předsedy společenství vlastníků či bytového družstva popřípadě správce domu atp. V případě rodinného domu jsou důležité informace ze strany obce, stavebního úřadu, územního plánování a dalších institucí.
Samotná prohlídka musí být vedena v příjemném a přátelském duchu. Nejprve makléř zájemce nemovitostí provede, předá jim veškeré informace kterými disponuje a poté je prostor na případné dotazy. Pokud makléř není schopen některé informace s určitostí poskytnout musí je zjistit či ověřit a klientům dodatečně předat (telefonicky či emailem poslat požadovaný formulář).
V případě více zájemců o nemovitost se dělají tzv. prohlídkové dny, kdy může být prohlídka spojena s malým občerstvením jako jsou například chlebíčky, oříšky, voda či víno a nějaká pozornost pro děti. V případě prohlídkových dní kdy je více prohlídek po sobě, si makléř musí udělat dostatek času na každého zájemce a provést ho individuálně (dohromady to nedoporučujeme).
Jestliže v bytu či domě bydlíte, měli byste zvážit procházku v době prohlídky, či alespoň si dát kávu. Nedoporučujeme, aby do prohlídky zasahoval přímo majitel, makléř je vyškolen na to, jak má prohlídku vést. Případné dotazy na majitele jsou kladeny vždy až po konci ukázky nemovitosti. Samozřejmě na konci profesionální prohlídky musí zájemce o nemovitost dostat kompletní složku se všemi informacemi: list vlastnictví, rozpis plateb, půdorys, inzerát a další důležité informace.
15.4.2019
Další informace vám ráda zodpoví: Lada Peková, telefon: 602 417 229, email: lada.pekova@re-max.cz
K realitám jsem se dostala v době, kdy jsem řešila těžkou životní situaci. Práce s nemovitostmi byla vždy mým snem a v době, kdy jsem hledala takovou práci, abych byla časově nezávislá kvůli dětem, přišla nabídka z RE/MAX Delux. Koncept RE/MAXu, který je založený na neustálém vzdělávání a mnohaletých zkušenostech mě uchvátil natolik, že jsem neváhala. Chci pomáhat lidem a to se mi splnilo, pomáhám lidem plnit sny o bydlení, což je základ pro jejich pohodu a štěstí.
Práce s realitami není jen práce, je to životní styl, neustálé řešení nových a nových situací spojených s prodejem a převodem nemovitostí. A to mě moc baví, žádný stereotyp. Ke každému klientovi přistupuji individuálně s ohledem na jeho potřeby.
Pokud i Vy chcete prodat svoji nemovitost v co nejkratším čase a za co nejvyšší cenu, tak mě neváhejte kontaktovat. Ráda si s Vámi domluvím osobní schůzku, na které probereme veškeré možnosti spolupráce :)