Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

K realitám mě přivedl můj dlouholetý kamarád, který je zároveň majitelem kanceláře RE/MAX Delux, ve které v současné době působím. Jedním z hlavních principů realitní činnosti je i práce s lidmi, a to byl i ten hlavní důvod proč jsem si tento obor vybral!

 

Rád poznávám nové lidi a baví mě práce s nimi. Jsem člověk jako každý jiný a myslím si o sobě, že se dokážu vcítit do druhých, abych dobře pochopil jejich potřeby a přání. Právě tento fakt mě ujišťuje v tom, že jsem schopný každému svému klientovi poskytnout maximální pomoc jak po profesní, tak i po osobní stránce.

 

Doposud jsem podnikal v oboru dopravy a logistiky a založil svojí spediční firmu. Vím, že v tomto oboru jsem byl opravdu schopný. Reality pro mne byly ze začátku výzva, a nakonec se mi podařilo stát se jedním z Top makléřů sítě RE/MAX!

 

Každá nová zakázka, klient nebo nemovitost je pro mě motivací k tomu, být jeden z nejlepších ve svém oboru.

Lukáš Neumann

Makléř

Certifikáty

Certifikovaný-makléř-2_rgb 100_percent certifikat makler roku III misto 2020 realitn_profesion_l_cmyk rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.