Co znamená GDPR pro realitní kanceláře

Zákon o GDPR vstoupil v platnost už v roce 2018, ale ne každému je jasné, co vlastně znamená. Zjednodušeně pro realitní kanceláře GDPR znamená, že bez souhlasu je možné sbírat a uchovávat osobní údaje klientů jen v případech, které určuje zákon (uvedeny níže). Osobní údaje se také nesmějí dávat dalším osobám.

Kromě níže uvedených případů je potřeba ke sbírání a uchovávání osobních údajů souhlas klienta, a to vždy samostatně pro každou aktivitu zvlášť. Každý klient má samozřejmě právo odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních dat.

Kdy se údaje uchovávají ze zákona

Zákon ukládá sbírat a uchovávat osobní údaje fyzických osob a OSVČ v těchto případech:

  • Zákon 253/2008 Sb. – AML – osobní údaje klientů, kterým byl zprostředkován nákup, prodej či pronájem nemovitosti se musí uchovávat po dobu 10 let od uzavření kupní smlouvy
  • Zákon 563/1991 Sb. o účetnictví a zákon 582/1991 Sb. o organizaci a provádění sociálního zabezpečení – osobní údaje zaměstnanců se musí uchovávat 3 – 30 let – jednotlivé osobní údaje a dokumenty a lhůty pro uchování jsou v těchto zákonech specifikovány

Další možností, kdy je možné bez souhlasu sbírat a uchovávat údaje, je situace, kde to vyplývá z obchodního vztahu případně zájmu tento vztah navázat. To znamená například osobní údaje fyzických osob, které projevily zájem o nemovitost, o spolupráci, o zaměstnání, a to po dobu, po kterou tato spolupráce či zájem trvá.

V praxi je to tak, že když klient projeví zájem o nemovitost, zúčastní se prohlídky nebo má zájem o jiné nemovitosti, může RK sbírat a uchovávat jeho data do prodeje nemovitosti a po rozumnou dobu po prodeji této nemovitosti, např. půl roku. Tato data by se však neměla bez souhlasu evidovat po delší dobu a ani je používat k jinému účelu, než se kterým klient makléře oslovil, tj. nezařazovat ho do on-linových kampaní, nenabízet služby, kvůli kterým makléře nekontaktoval apod.

23.7.2021

O mně

Mým posláním je spojovat lidi a nemovitosti, zajistit pohodlný přechod do nového domova, ale především usnadnit Vám proces prodeje Vaší nemovitosti.

 

Ve svém každodenním úsilí se zavazuji k poskytování služeb s maximální profesionalitou, zodpovědností a péčí. Realitní práce pro mě není pouze povoláním, je mým koníčkem, zdrojem radosti a nových přátelství.

 

Můj přístup k realitnímu obchodu je nejen pracovat pro klienty, ale opravdu tu pro ně být. I v nepříznivých situacích jsem k dispozici, abych podpořil své klienty při každém náročném kroku v procesu, jakým prodej a nákup nemovitosti bez pochyby je. Spolehlivost a pracovitost jsou mé silné stránky. Jsem cílevědomý, seriózní a odhodlaný v tom, co dělám.

 

Díky přijetí do RE/MAX Delux, kde mám tu čest být po boku opravdových profesionálů v realitním oboru, se najednou otevřeli obrovské možnosti. A to nejen mně, ale hlavně mým klientům, kterým tak mohu zajistit téměř nekonečné množství marketingových nástrojů. 

 

Využití Home-Staging, tvorby video-prohlídek, spolupráce s top profesionálními fotografy, 2D a 3D půdorysy, propagaci na prestižních realitních portálech. Nedílnou součástí naší práce je práce na sociálních sítích, na kterých jsem aktivní, tvořím efektivní kampaně pro podporu samotné inzerce a také zacílení na ideální kupující.

 

To vše má jediný cíl - Dosáhnout pro vás maximální ceny za prodej nemovitosti a vaší úplné spokojenosti.

 

Své klienty nejen zastupuji, ale také poskytuji vedení a poradenství, abych pomohl dosáhnout jejich cílů. Vždy dávám do své práce vše, protože vím, že spokojenost mého klienta je mým úspěchem.

 Děkuji za důvěru, kterou mi svěřujete, a těším se na naši budoucí spolupráci.

 

"Všechny naše sny mohou být skutečností, pokud máme odvahu je vidět, víru je dosáhnout a odhodlání pracovat na jejich splnění."

Marek Lautrbach

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista rmx-cms realitn_profesion_l_cmyk Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.