Jak se určuje provize RK

Začněme tím, že provizi realitní kanceláři by měl platit ten, který si její služby objednal, tedy obvykle prodávající (respektive měla by být započítaná v kupní ceně nemovitosti). V praxi si realitní kanceláře účtují za svou práci různými způsoby. Rozsah jejich činnosti může být různý, ale nejčastěji se používají 3 způsoby určování provize, které se občas dokonce kombinují. Pojďme se na ně tedy podívat:

  • Procento z kupní ceny. Nejčastěji se realitní kancelář domluví s prodejcem na provizi jako určitém procentu z kupní ceny. Obvykle jde o rozmezí 3-6 % z kupní ceny. Záleží na lokalitě, ceně nemovitosti a také na očekávaném množství práce, kterou makléř vykoná. Obecně platí, že čím vyšší cena, tím nižší procento.
  • Fixní částka. Když se jedná o menší a levnější nemovitost, dost často se také používá fixní částka, kterou makléř dostane, když nemovitost prodá. Nevýhodou je, že makléř zde nemá žádnou motivaci, prodat nemovitost za co nejvyšší cenu. Hlavně bude chtít prodat rychle, aby se mohl věnovat další nemovitosti.
  • Procento z kupní ceny plus bonus, když RK prodá nemovitost dráž. Část makléřů preferuje tento model. Tedy určité procento z kupní ceny plus dohodnutý bonus v případě, že se nemovitost podaří prodat za vyšší cenu, než je hraniční cena, kterou spolu s prodejcem makléř dohodne. Když pak například makléř prodá nemovitost dráž, tak to, co je nad hraniční hodnotou si rozdělí makléř a majitel v určitém poměru, který si předem stanoví. Pro makléře je to pěkný motivační faktor.

Každý výše uvedený způsob určování provize se používá v trochu jiné situaci. Těžko určit, který způsob je nejlepší. Neexistuje správná výše provize, ale je zde doporučení České komory realitních kanceláří, která makléřům doporučuje používat provizní sazby mezi 4 a 6 % bez DPH s minimální hranicí 60 000 Kč bez DPH.

5.3.2021

O mně

„Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž“

„Neříkejte nemůžu, řekněte, jak to můžeme udělat.“

 

V dynamickém světě realitních transakcí vyniká jedinečná osobnost, která přináší nadšení, odhodlání a unikátní přístup. Jsem právě takovým člověkem, který se s vášní věnuje své práci a hledá inovativní způsoby, jak dosáhnout jedinečných výsledků pro své klienty.

 

Před třemi lety se můj manžel připojil k realitní kanceláři RE/MAX  Delux, prošel úžasným školením, a stejnou cestou jsem se vydala i já. To bylo rozhodující pro moji touhu postavit se na vlastní nohy a být samostatná. Splnil se mi sen. Zapojila jsem se do fotografování a natáčení videí pro manžela a kolegy a dnes již nabízím tyto služby na té nejvyšší kvalitativní úrovni. Společně s manželem tvoříme tým i v pracovním životě a je to naprosto úžasné, i když někomu to může připadat, jako opravdová šílenost, ale nám to vyhovuje. Společně jsme silnější!

 

Jednou z klíčových vlastností, která nás odlišuje, je schopnost přistupovat ke každé nemovitosti individuálně a s maximální důvěrou. Chápeme, že každý klient a každá nemovitost jsou unikátní, a proto hledáme ta nejlepší řešení, která odpovídají vašim konkrétním potřebám. Vždy pracujeme a dáváme každé nemovitosti maximum s důrazem na inovace a moderní technologie. Přinášíme do své práce špičkové nástroje a strategie, které usnadňují a zrychlují celý realitní proces pro vás, naše klienty.

 

Mimo realitní svět jsem přátelská, tvrdohlavá a vždy se snažím vyjít vstříc potřebám lidí kolem sebe. Pro mě není slovo „ne“ akceptovatelné; vždy hledám možnosti a řešení. Jako Býk ve znamení horoskopu odmítám slova typu „to nedáš“ nebo „nemáš šanci“, a s hrdostí dokazuji, že když se chce, všechno na světě je možné.

 

Se mnou a mým manželem na palubě, můžete očekávat jedinečný a bezstarostný realitní zážitek. Neseme s sebou vášeň pro práci a odhodlání k dosažení nejlepších  výsledků pro naše klienty. Jedinečný osobním přístup, moderní nástroje a inovativní myšlení.

 

Prožijte s námi SVŮJ realitní sen!

Marie Seidlová

Makléř

Certifikáty

195x200_RMX_Aukcni_specialista Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.