Dokonalé načasování – prodej a následná koupě nemovitosti

Když se chystáte koupit novou nemovitost, byt nebo rodinný dům, potřebujete vyřešit financování. A když zároveň chcete prodat nemovitost, ve které právě bydlíte, čeká vás organizační oříšek. Jak vše načasovat tak, abyste nemuseli chodit v mezičase do podnájmu a místo jednoho stěhování absolvovat dvě? Viděli jste slavný film Kulový blesk? Tak složité to nebude, ale pomoc makléře vám určitě přijde vhod.

Problém je, že jednáte na dvou frontách. Řešíte prodej vlastní nemovitosti a zároveň nákup nové nemovitosti. Termíny musí sedět tak, aby na sebe vše navazovalo. Obvykle se ovšem objeví nějaký problém, jednoduše to jde jen málokdy. Když však spolupracujete se zkušeným makléřem, akce se spíše povede.

Jak se k akci postavit a neprodělat

Skvělé je řešit celou situaci s předstihem. Nakonec máte stejně jen 3 varianty, jak se k situaci postavit:

  • První nákup, potom prodej. Tato varianta je nejlepší, když máte dostatek peněz. V klidu si vyberete novou nemovitost, koupíte ji, přestěhujete se, a až poté začnete řešit prodej staré nemovitosti. Nic na vás netlačí a vy tak můžete prodat za maximální možnou cenu. Problém jsou tady peníze na nákup nové nemovitosti.
  • První prodej, potom nákup. Hra na jistotu, kdy ale musíte nějak vyřešit své bydlení v čase mezi prodejem a nákupem. Když máte kde bydlet, není to problém, jen se budete stěhovat dvakrát. Neřešíte peníze, protože je dostanete z prodeje první nemovitosti a máte klid na výběr druhé nemovitosti.
  • Prodej i nákup zároveň. Tato varianta je trošku hop nebo trop. Vše dobře načasovat, mít štěstí, být lehce ve stresu. Tady určitě spolupracujte se zkušenou realitkou.

 

Nejlepší varianta je obecně první prodej, potom nákup. Možná se budete muset stěhovat 2x, ale přece jen jde o velké peníze, a je lepší mít na prodej i nákup čas a klid..

20.9.2020

O mně

Ing. Markéta Ježková

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.