Odhad ceny nemovitosti nabízejí realitky často zdarma

Určit optimální prodejní cenu nemovitosti je základ úspěšného a rychlého prodeje. Není to tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Obecně platí, že když cenu přestřelíte, nemovitost neprodáte, naopak když ji dáte moc nízkou, zbytečně se připravujete o desítky až stovky tisíc korun. Určitě se vyplatí konzultovat určení prodejní ceny nemovitosti s odborníkem!

Dobré je, že když oslovíte realitní kancelář, obvykle vám nabídne, že vám pomůže určit prodejní cenu zdarma, aniž byste se zavazovali ke spolupráci s danou realitkou. Můžete tak oslovit klidně i více realitních kanceláří. Ke spolupráci si pak nejlépe vyberte takovou, která na vás působila nejdůvěryhodněji a zároveň i velmi profesionálně. Rozhodně je lepší podepsat výhradní spolupráci s jednou realitní kanceláří, než nabízet svou nemovitost přes více realitek. Působí to zmatečně a neprofesionálně.

Jak poznáte dobře určenou cenu

Když zveřejníte inzerát (sami nebo přes realitku), měl by se první zájemce ozvat nejpozději během pár dnů, řekněme do týdne. Když se nikdo dlouho neozývá, nejspíše jste cenu přestřelili. Naopak když se během pár dnů ozvou desítky nadšených zájemců, cenu jste asi dali zbytečně nízkou. S tím se však dá pracovat, zkušená realitka může například obratem uspořádat aukci a vy nakonec prodáte svou nemovitost za maximum možného.

Problém je, když cenu nadhodnotíte. Inzerát leží na několika serverech, a když se na něj po pár měsících někdo podívá, zdá se mu divné, jak je možné, že je tam už tak dlouho. Pomyslí si, že je tam asi nějaký háček a raději se ani neozve, i když by jinak třeba zájem měl.

Neváhejte a požádejte o odhad prodejní ceny vaší nemovitosti některou známou realitní kancelář. Nemáte co ztratit, navíc získáte praktické informace, které vám pomohou nemovitost co nejlépe prodat.

16.9.2020

O mně

Ing. Markéta Ježková

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.