RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Na co se zaměřit při prohlídce bytu

Když chcete koupit byt, osobní prohlídka je velmi důležitá. I když už máte spoustu informací z inzerátu, o koupi rozhoduje hlavně váš pocit. Když se vám byt na první pohled líbí, je to dobré znamení, ale je potřeba se také zaměřit na důkladnou prohlídku. To znamená projít si všechny místnosti včetně sklepu, podívat se i kolem domu na zahradu, projet se výtahem.

Na osobní prohlídce se ptejte na cokoliv, co vás napadne. Otázky už můžete mít připravené předem. Bude vás zajímat předpis plateb a poslední vyúčtování, ať vidíte, jaká je energetická náročnost bytu. U novostaveb je dobré se zeptat na záruky (kuchyně, střechy aj.).

Družstevní byty - možnost převodu do osobního vlastnictví

U družstevních bytů by vás mohla zajímat možnost převodu bytu do osobního vlastnictví a s tím i často spojený doplatek úvěru, který je spojen s revitalizací domu a může být i v řádech statisíců korun. Převod družstevního bytu do osobního vlastnictví není vždy možný. Sledujte také společné prostory, chodby, výtah, schránky, vstupní dveře. Podle toho sami vycítíte, jací lidé v domě bydlí, jestli je zde čisto a bezpečno.

Prohlídky za denního světla

Pokud je to možné, vyhněte se večerním prohlídkám. Jedině za denního světla uvidíte, kolik slunce jde do bytu, vidíte, kam je byt orientován, všimnete si více věcí. Denní světlo nezkresluje. Soustřeďte se na důležité věci - stav nemovitosti, dispozice bytu, vady, vlhkost apod.

Když už chcete byt koupit, vyplatí se přijít na osobní prohlídku i s odborníkem, třeba i s vlastním makléřem (hlavně u starších nemovitostí), který vám pomůže stav zhodnotit, a upozorní vás na některé důležité detaily nebo i vady.

8.4.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.