RE/MAX Delux
+420 602 703 897 Máte dotaz? Kontaktujte nás na +420 602 703 897

Nejlepší vyjednávací pozici má ten, kdo s koupí nemovitosti nespěchá

Při prodeji a nákupu nemovitosti se ve spoustě případů vyjednává o ceně. Je to běžná věc. Obecně platí, že nejlepší vyjednávací pozici má vždy ten, kdo s koupí nespěchá. Když člověk nespěchá, může se na nákup dobře připravit, sledovat trh a vůbec vyčkat na správnou nabídku. Ideální pak je, když ještě spolupracuje se schopným makléřem.

Co kupujícímu pomůže

Kupujícímu se určitě hodí mít v ruce nezávislý odhad ceny nemovitosti, který mu může zajistit právě makléř. Velmi výhodné je nechat si byt nebo dům zkontrolovat inspektorem nemovitosti. Ten může odhalit vady, které bude muset kupující vyřešit, pokud se rozhodne stavbu koupit. A to samozřejmě ovlivňuje prodejní cenu nemovitosti. Kupující by měl společně se svým makléřem také sledovat vývoj inzerce, aby věděl, jak dlouho (a za kolik) už se nemovitost nabízí. Čím déle už je v nabídce, tím větší je šance získat slevu.

Co může kupující nabídnout navíc

Aby měl kupující šanci na slevu, může navrhnout určité kompromisy. Například možnost, že po koupi nemovitosti v ní může bývalý majitel ještě chvíli bydlet, nebo může nabídnout zaplacení v hotovosti, případně i dát část kupní ceny už předem. Obecně platí, že když vyjde kupující prodávajícímu jakkoliv vstříc, má větší šanci získat i zajímavou slevu.

Kdy a jak se na slevu zeptat

Zeptat se na slevu není tak jednoduché, proto je lepší, když to v pravý čas udělá makléř. Důležité je být bez emocí, s nadhledem a nebrat si během vyjednávání nic osobně. Jde přece hlavně o obchod, i když se jedná o velké částky. Určitě buďte celou dobu féroví a upřímní!

27.2.2021

Chci zaslat e-book jak prodat nemovitost zdarma do emailu!

Nenašli jste, co jste hledali?

Zkuste naše fulltext vyhledávání.
Hledat

Doporučené stránky

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.