Co dělat, když jdete do nového pronájmu

Když žijete v jednom nájmu a chystáte se přestěhovat do jiného nájmu nebo i třeba do svého bytu, máte určité povinnosti, na které byste neměli zapomenout. V tomto článku se podíváme, co se běžně dělá při stěhování z nájemního bydlení. Na co tedy nezapomenout:

  • Přepis energií. V den, kdy se z bytu stěhujete, je potřeba s majitelem společně opsat stav na měřičích plynu, vody a elektřiny. S těmito údaji pak musíte u jednotlivých dodavatelů vyřídit přepis energií na majitele, případně na nového nájemníka. Je potřeba spolupracovat s majitelem, ale vyřídit to lze dnes online.
  • Vyúčtování a kauce. Zakončení nájmu znamená férové vyúčtování s majitelem. Přeplatky nebo nedoplatky za energie jdou za vámi, majitel by vám měl vrátit kauci v plné výši, ale jen v případě, že mu předáváte byt zhruba ve stejném stavu, v jakém jste jej přebírali.
  • Změna doručovací adresy. Když se někam stěhujete, je potřeba nahlásit na různá místa, odkud vám chodí pošta, změnu doručovací adresy. Nejčastěji je to banka, finanční úřad, úřad práce, zdravotní pojišťovna, OSSZ apod.
  • Trvalý pobyt. Jestli jste měli v bývalém bytě trvalý pobyt, musíte si jej přihlásit někam jinam. Na novou adresu nebo třeba k rodičům, to už záleží na vás.
  • Podepsat novou smlouvu. Když se stěhujete do nového nájmu, pak je velmi důležitá právě nájemní smlouva. Tady vám klidně může pomoci i známý makléř, abyste do smlouvy dali vše, co je důležité. Základem je doba, na kterou si byt pronajímáte, výše kauce i případné sankce, kdybyste neplatili nájem.

Když jste naopak majitele a hledáte nové spolehlivé nájemníky, pak vám může pomoci místní realitní kancelář, která se v oboru pohybuje.

31.8.2021

O mně

Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.

 

Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání. 

 

V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.

 

Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.

 

Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!

Mgr. Olga Oldřichová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 195x200_RMX_Aukcni_specialista realitn_profesion_l_cmyk rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.