Když vás osloví klient, kterému vás doporučili jeho přátelé, rodina či známí, je to velká pocta. Znamená to, že svou práci děláte dobře. Takové doporučení je nejlepší reklama, získáváte tak klienty, kteří nehledají nikoho dalšího, důvěřují vám a celkově se s nimi výborně spolupracuje. Když vás lidé doporučují, je to známka kvality a profesionálního přístupu. Doporučení je jednoduše tím nejdůležitějším kritériem hodnocení spokojenosti klienta. A to platí nejen v realitách, ale ve všech oborech!
Úspěšný makléř obvykle nehraje na kvantitu, ale na kvalitu. Nejde o to, rychle byt pronajmout, nebo co nejrychleji prodat, je potřeba dát do každého případu maximum tak, aby byl klient spokojený. Není zde ani prostor pro chyby, protože jde často o velké peníze a celoživotní úspory klientů. Navíc se vyplatí jednat slušně a férově se všemi zúčastněnými stranami, protože i prodávají i kupující mohou být v budoucnu vašimi klienty, nebo vaše služby doporučovat. Proto je na prvním místě profesionalita, slušnost a kvalita služeb.
Makléř může požádat své klienty o reference, které pak zveřejňuje na svém webu nebo je prezentuje i jinde. I tyto reference jsou důležité, a když je s vámi klient spokojen, pak vám mohou pomoci přilákat další klienty. Když něco náhodou nevyjde, je potřeba pořád jednat slušně, s nadhledem, a postavit se k problému čelem. Negativní reference jsou velmi nebezpečné a mohou vám velmi rychle poškodit dobré jméno, které si budujete dlouhá léta.
Když se dozvíte, že vás někdo doporučuje, je na místě za to i nějakou vhodnou formou poděkovat. Stačí SMSka, děkovný email, telefonát nebo klidně i ústní zmínka. Tady záleží na vaší strategii, protože když budete odměňovat lidi, kteří vás doporučují, můžete tak získat ještě více klientů!
19.3.2021
Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.
Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání.
V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.
Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.
Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!