Jedním ze základních stavebních kamenů každého makléře jsou kontakty. Vlastní databáze různých kontaktů, portfolio klientů, investorů, ale i různých odborníků - právníci, finanční poradci, stěhováci, fotografové, programátoři, jednoduše nejrůznější lidé, se kterými makléř spolupracuje. Takovéto portfolio nebo databáze je základem úspěchu. Jsou to lidé, které můžete pravidelně oslovovat, o které se můžete opřít, nebo přes ně získat další zakázky.
Obzvláště na začátku své makléřské dráhy je třeba být trpěliví. Není dobré se vnucovat, ale rozšiřovat svou databázi můžete i celkem nenásilně za pomoci sociálních sítí, online marketingu nebo i tištěné inzerce. Ideální je šířit svou novou profesi přes okruhy svých přátel, kamarádů a známých. Když se pak vaše práce postupně rozjede, nové kontakty se budou samy nabalovat. Zpočátku to nebude úplně jednoduché, ale vaše vynaložená energie do vytváření vztahů s klienty se vám časem určitě vrátí.
Úspěšný makléř by však neměl budovat jen vztah s prodávajícím, kterého zastupuje. Měl by jednat příjemně, férově i proaktivně v podstatě s každým, s kým se pracovně setká. Velmi často se například stává, že když si během určitého prodeje nemovitosti vybuduje vztah s kupujícím, může snadno v rámci jednoho obchodu získat druhého klienta nebo referenci. Takto postupně šíří své dobré jméno.
Faktem je, že většina zakázek časem přichází přes osobní doporučení. Doporučení bývalých klientů, doporučení známých i dalších lidí, kteří o vaší práci slyšeli. Z toho jasně vyplývá, že je nutné chovat se férově, nabízet kvalitní služby a celkově si budovat dobré jméno v oboru. Bez toho se každopádně neobejdete. A vězte, že je to práce na celou profesní kariéru!
6.3.2021
Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.
Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání.
V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.
Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.
Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!