Makléř by měl budovat vlastní portfolio klientů

Jedním ze základních stavebních kamenů každého makléře jsou kontakty. Vlastní databáze různých kontaktů, portfolio klientů, investorů, ale i různých odborníků - právníci, finanční poradci, stěhováci, fotografové, programátoři, jednoduše nejrůznější lidé, se kterými makléř spolupracuje. Takovéto portfolio nebo databáze je základem úspěchu. Jsou to lidé, které můžete pravidelně oslovovat, o které se můžete opřít, nebo přes ně získat další zakázky.

Jak ze začátku portfolio klientů budovat

Obzvláště na začátku své makléřské dráhy je třeba být trpěliví. Není dobré se vnucovat, ale rozšiřovat svou databázi můžete i celkem nenásilně za pomoci sociálních sítí, online marketingu nebo i tištěné inzerce. Ideální je šířit svou novou profesi přes okruhy svých přátel, kamarádů a známých. Když se pak vaše práce postupně rozjede, nové kontakty se budou samy nabalovat. Zpočátku to nebude úplně jednoduché, ale vaše vynaložená energie do vytváření vztahů s klienty se vám časem určitě vrátí.

Budování vztahů

Úspěšný makléř by však neměl budovat jen vztah s prodávajícím, kterého zastupuje. Měl by jednat příjemně, férově i proaktivně v podstatě s každým, s kým se pracovně setká. Velmi často se například stává, že když si během určitého prodeje nemovitosti vybuduje vztah s kupujícím, může snadno v rámci jednoho obchodu získat druhého klienta nebo referenci. Takto postupně šíří své dobré jméno.

Faktem je, že většina zakázek časem přichází přes osobní doporučení. Doporučení bývalých klientů, doporučení známých i dalších lidí, kteří o vaší práci slyšeli. Z toho jasně vyplývá, že je nutné chovat se férově, nabízet kvalitní služby a celkově si budovat dobré jméno v oboru. Bez toho se každopádně neobejdete. A vězte, že je to práce na celou profesní kariéru!

6.3.2021

O mně

Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.

 

Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání. 

 

V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.

 

Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.

 

Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!

Mgr. Olga Oldřichová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 195x200_RMX_Aukcni_specialista realitn_profesion_l_cmyk rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.