Povinnosti prodávajícího při spolupráci s realitní kanceláří

Spolupráce s realitkou vám celý proces prodeje nemovitosti neuvěřitelně ulehčí. Faktem je, že prodejem strávíte minimum času, nemáte skoro žádný stres a máte jistotu, že vše proběhne hladce, bezpečně a bez problémů. Když jde vše dobře, pak jsou vaše povinnosti a vaše zapojení do prodeje minimální. Pojďme se podívat na klasický případ prodeje a zapojení klienta v současné koronavirové době.

Co musí prodávající obvykle absolvovat?

V praxi stačí, když prodávající absolvuje následující:

  • První schůzka na nemovitosti. Osobní setkání s makléřem na dané nemovitosti je nevyhnutelné. Tam si i ujasníte své představy, dohodnete se, jak bude spolupráce dále pokračovat.
  • Podpis smlouvy v kanceláři makléře. Dalším krokem je většinou setkání v kanceláři makléře, který už bude mít připravenu zprostředkovatelskou smlouvu. Tu vám může poslat už předem v elektronické podobě, abyste si ji mohli v klidu prostudovat. Tuto schůzku se dá po domluvě i vynechat a smlouvu podepsat hned na prvním setkání na nemovitosti.
  • Účast na prohlídkách není nutná. Když chce klient absolvovat prohlídky, je to samozřejmě možné. Lepší varianta však je, když svěří makléři klíče a nechá vedení prohlídek na něm. Jednak ušetří čas a druhak dá makléři prostor pro svou práci.
  • Podpis kupní smlouvy u advokáta. Když makléř sežene kupce a majitel bude spokojený s prodejní cenou, pak se osobně setká s makléřem i kupcem u podpisu kupní smlouvy u advokáta.
  • Předání nemovitosti. Poslední nutné setkání proběhne při předání nemovitosti novému majiteli. Klient zde jen podepíše předávací protokol a předá klíče a PENB (štítek energetické náročnosti budovy), který zajistí makléř.

To je téměř vše, takto probíhá ideální zakázka, ale samozřejmě se může stát, že bude nutné se setkat častěji kvůli dalším věcem. Každopádně platí fakt, že spolupráce se zkušenou realitní kanceláří a šikovným makléřem prodávajícímu ušetří spoustu času a starostí.

28.3.2021

O mně

Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.

 

Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání. 

 

V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.

 

Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.

 

Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!

Mgr. Olga Oldřichová

Makléř

Certifikáty

1. STUPEŇ - Jan Konečný REMAX 195x200_RMX_Aukcni_specialista realitn_profesion_l_cmyk rmx-cms Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.