Home staging je zjednodušeně řečeno příprava nemovitosti na prodej. Pomocí jednoduchých zásahů je prostor upraven tak, aby oslovil co nejširší spektrum zájemců a stal se vysoce konkurenčním, což majiteli zaručí nejen kratší dobu prodeje, ale zároveň také možnost zvýšení ceny samotné nemovitosti. Není tedy radno jej podceňovat. Jakým způsobem home staging provést?
Čistý dům bude vždy prodán rychleji než dům, v němž uklizeno nebude. Vypovídá to o tom, jakým způsobem se majitel o nemovitost stará, a pro kupující je i zárukou toho, že dům bude zachovalý. Co vše do úklidu zahrnout? Vykliďte police, skříňky i skříně. Nezapomeňte odstranit stohy novin a časopisů, zmizet musejí rovněž dekorativní předměty a fotografie. Dobré je odklidit rovněž přebytečný nábytek, když bude v místnosti jen nezbytné minimum, bude hned vypadat větší. Totéž platí o úložných prostorech. I ty bude chtít zájemce vidět. Jestliže budou prázdné, budou vypadat opticky větší. Důkladně umyjte okna a zrcadla. Čisté sklo je nejen vaší vizitkou, ale rovněž pomůže dostat více světla do domu, a to je pro zájemce žádoucí. Umyjte otisky prstů z vypínačů, kde to lze, navoskujte podlahu. Důkladně umyjte lednici, sporák, ale i pračku a další spotřebiče. Nezapomeňte vyčistit dveře – včetně klik. Očistě podrobte i koberce a záclony. Jsou to maličkosti, ale i ty vám pomohou dům výhodně prodat.
První dojem je důležitý. Proto rozhodně nepodceňujte ani venkovní prostory. Než zájemce dorazí do domu, může si udělat špatný dojem už během cesty k vám. Jestliže máte zahradu, nezapomeňte uklidit i ji. Posekejte trávník, posbírejte listí. Vyčistěte chodníky i okapy. Není nic horšího, když přes plevel rostoucí na chodníku ani nevidíte vchod do domu, byť uvnitř skvěle uklizeného.
Má-li váš dům nějaké nedostatky, snažte se je odstranit drobnými opravami. To se týká vrzajících dveří, kapajícího kohoutku, dobré je zadělat i díry na chodníku či příjezdové cestě .Úklid není ztráta času, naopak. Čistá a uklizená nemovitost se prodá rychleji a výhodněji než dům, v němž uklizeno nebude. Proto je třeba se před prohlídkou věnovat úklidu opravdu detailně. Věřte, že se to vyplatí.
Ještě vylepšit můžete svůj dům tím, že přidáte vhodné dekorace. Jak?
Na pohovku přidejte přehoz či polštář.
Nezapomeňte na květiny. Dejte je vedle okna, na stůl v kuchyni, můžete přidat květináče i vedle vchodu. Ale pozor, všeho s mírou. Bude-li květin v pokoji moc, dojde opticky ke zmenšení pokoje.
Kuchyňský stůl lze vyzdobit i jinak, vhodná je místa s ovocem nebo třeba svíčky.
Je-li součástí domu také krb, nezapomeňte na něj, připravte čerstvá polena, případně i do něj lze dát koš s květinami.
Dům jste připravili na prohlídku, nyní můžete vítat zájemce. Dobré je dodržovat několik zásad i během prohlídky. Schovejte všechny cennosti. Se zájemci nebudete po celou dobu jejich pobytu v domě. Dopřejte zájemci soukromí. Část prohlídky buďte s ním, zodpovězte mu všechny dotazy. Poté ale odejděte do jiné místnosti a nechte ho, ať si dům projde sám. To mu pomůže cítit se uvolněněji a také tak spíše řekne makléři svůj názor na dům
Rozlučte se s domem. V době prohlídky už byste k němu neměli přistupovat jako k vašemu domu. Pohlížejte na něj, jako by to byl hotel, případně jako kdybyste byli vy zájemci. Proto musí být z dohledu všechny vaše osobní věci, to platí i v případě koupelny. Odstraňte zubní kartáčky, ručníky a připravte vše nové – jako kdybyste vstoupili do hotelové koupelny. Nezapomeňte na nový závěs do sprchy, nová mýdla a podobně.
Na závěr zkontrolujte, zda jste na nic nezapomněli. Vžijte se do role zájemce a projděte si celý dům – včetně venkovních prostor. Není tu nic, co by vás od koupě domu odradilo? Jaké jsou vaše pocity? Všímejte si každého detailu. Dům nesmí působit tak, aby v kupujícím vyvolával zvědavost, kdo v domě asi žije. Jeho pocity musí být zcela opačné, musí si představovat, jak tam bude žít on.
O důležitých věcech mnohdy rozhodují detaily. I zájemce o koupi se může rozhodnout na základě toho, jak se v domě cítí. A proto je důležité věnovat čas i maličkostem, jako jsou květiny na stole či jiné dekorace, které navodí pozitivní dojem.
I homestagingu se už dnes věnují specializované firmy. Pokud chcete mít jistotu, že svou nemovitost připravíte k prodeji dokonale, svěřte se do rukou odborníků.
Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.
Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání.
V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.
Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.
Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!