Když chcete pronajímat byt, budete nejspíše přemýšlet nad tím, jaké vybavení v něm necháte. Základní vybavení má každý byt. Tím je myšlena kuchyňská linka, vana, umyvadlo nebo třeba sprchový kout. Co však s dalším vybavením? Obvykle pronajímatelé nechávají v pronajímaném bytě ještě základní elektrické spotřebiče – lednička, sporák, pračka, případně myčka nebo mikrovlnná trouba. I když se asi setkáte i s minimem pronájmů, kde budou i spotřebiče chybět.
Vybavený byt neznamená, že tam je všechno, spíše jde o to, že nájemci nemusí kupovat nový nábytek a spotřebiče. Základním vybavením jsou myšleny postele, skříně, sedací souprava, židle, stůl, případně i televize. Do takového bytu mohou nájemníci přijít jen se svými osobními věcmi, a začít tam okamžitě bydlet, což je pro většinu nájemníků lákavé.
Na druhou stranu to může být výhodné i pro majitele, protože za takto standardně vybavený byt si mohu říct o vyšší měsíční nájemné. Plus i vyšší kauci pro případ, že by nájemníci něco z vybavení zničili. Další výhodou pro pronajímatele a vlastně i pro nájemníky je skutečnost, že případné vystěhování může proběhnout velmi rychle i bez stěhovací firmy.
V předávacím protokolu by mělo být jasně uvedeno, jaký nábytek a další vybavení v bytě je, a také v jakém je stavu. Pomůže to na konci pronájmu, který může trvat i dlouhá léta, což je výhodné pro obě strany. Součástí předávacího protokolu by měly být i stavy na měřidlech plynoměru, vodoměru a elektroměru. Kromě předávacího protokolu je samozřejmostí i nájemní smlouva, která kromě jiného zahrnuje i výši kauce. V praxi se kauce pohybuje od jednoho do tří měsíčních nájmů.
Kdybyste hledali pronájem bytu, chtěli byste byt vybavený nebo nevybavený? Většina odpovědí je jasná, ideální je byt částečně vybavený!
30.9.2020
Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.
Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání.
V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.
Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.
Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!