Když prodáváte nemovitost, samozřejmě je nejdůležitější lokalita, kde se nemovitost nachází, prodejní cena nemovitosti i stav a velikost nemovitosti. Velmi důležitým aspektem, na kteří někteří zapomínají, je však také první dojem z nemovitosti! Ten může zájemce odradit nebo ho naopak příjemně překvapit a zaujmout. A prodávající má do určité míry možnosti připravit svou nemovitost tak, aby byla na první dojem v rámci možností co nejlepší.
Když máte zchátralý plot, neudržovanou zahradu, ošklivé vstupní dveře a před nimi špinavou rohožku, první dojem to příliš nezlepší. To stejné platí o oprýskané omítce nebo dokonce neuklizeném domě. Samozřejmě nebudete zbytečně investovat do rozsáhlé rekonstrukce nemovitosti, nebo nebudete kupovat nová garážová vrata, když chcete dům prodat. Ale některé věci se udělat před prodejem dají. Můžete si pozvat zahradnickou firmu, investovat do home stagingu, upravit vchod tak, aby dobře vypadal. Nejsou to zase tak velké investice, ale pomohou zlepšit první dojem.
Možná to zní iracionálně, ale je to podloženo zkušenostmi makléřů. Když máte hezky upravený interiér v kombinaci se zahradou a vchodem, můžete svou nemovitost prodat až o 10 % dráž. Je to proto, že kupující se částečně rozhodují i na základě svých emocí, obzvláště v případě, že nespolupracují s realitní kanceláří. Profesionální realitní kanceláře totiž na emoce logicky nedají, chovají se čistě racionálně.
Nemusíte hned zvát profesionální firmu, která se na home staging specializuje. Promluvte si s makléřem, který vám poradí, jak dům na prodej připravit. Někdy stačí zasadit ke vchodu nějaké květiny, upravit předzahrádku, opravit zjevně rozbité věci, a celý dům zútulnit. Když máte estetické cítění, zvládnete to možná sami během několika dnů. Nejenže to zvýší prodejní cen domu, ale dům tak prodáte rychleji!
21.1.2021
Vždy jsem se upřímně zajímala o lidi, jejich příběhy a prožitky, úspěchy i nezdary, radosti či trápení. Stejně jako každý z nás máme svůj jedinečný životní příběh, ten svůj by mohla vyprávět i každá nemovitost. A ať chceme nebo ne, s našimi nemovitostmi jsme více či méně citově spjatí. Emoce či komplikované životní okolnosti mnohdy provází i samotný prodej nemovitosti, proto někdy není jednoduché se správně a s odstupem rozhodnout. Toto si uvědomuji, a proto ke každému prodávajícímu přistupuji individuálně a s respektem k jeho potřebám.
Díky svému vnitřnímu nastavení chápu práci realitního makléře v první řadě jako službu lidem, proto je mým cílem pro Vás udělat maximum a naplnit Vaše očekávání.
V práci realitního makléře se spojily moje předchozí profesní zkušenosti z více oborů včetně marketingu a obchodu s dlouholetým osobním zájmem o reality.
Kromě empatie a lidského přístupu klienti na mé práci oceňují svědomitost, pragmatismus a schopnost vyřešit problémy. Za neméně důležité já sama považuji profesionální a férové jednání i ke kupujícím, jelikož realitní transakce by měla být založena na důvěře a respektu tak, aby byly všechny strany s výsledkem spokojené.
Velmi ráda si poslechnu Váš příběh a pomůžu Vám s Vaší nemovitostí naložit co nejlépe!