Bez realitky neznamená bez rizika

Tzv. kamenné obchody jsou z konkurenčních důvodů nuceny svoji nabídku rozšiřovat o dovoz až do domu na základě objednávky prostřednictvím internetu, nejbližší taxi si najdeme na mobilu. A na tzv. chytrém mobilu lze s trochou zkušeností najít například také informace o tom, kdo vlastní dům v sousedství. V podobných příkladech z nejrůznějších oblastí našeho života by se dalo pokračovat. Možná by bylo zajímavější hledat oblasti, kterých se současný rozmach elektronizace nedotkl. Má to své nesporné výhody pro náš každodenní život. V některých případech se však také setkáváme s negativy, která s rozvojem technologií souvisí.

pozor na bezrealitky


Technologický boom se nevyhnul ani obchodu s nemovitostmi. A také v této oblasti s sebou přinesl mnohá pozitiva, ale také řadu nebezpečí. Právě o problémech, které s touto tematikou souvisejí, bych se rád krátce zmínil. Myslím, že tím nejzávažnějším aspektem je celková částka, o kterou se jedná v rámci transakce. Jednoduše řečeno, pokud prostřednictvím e-shopu špatně koupím boty, buď je vyměním, nebo v horším případě přijdu o peníze. Bude se jednat o obnos, který mne bude mrzet, ale pravděpodobně mne nezničí... V případě koupě nebo pronájmu nemovitostí je tomu ale jinak. A věřte, že vím, o čem hovořím.

Na Asociaci realitních kanceláří České republiky se totiž poměrně často obrací se žádostí o pomoc spotřebitelé, kteří v rámci vidiny úspory volili cestu úspor pro nás Čechy tak typickou. Cesty (cestu) úspor na nepravých místech. Ono to totiž vypadá lákavě. Na internetu se dá dnes tak snadno najít nabídka, která na první pohled vypadá bez jakéhokoli problému. Tak proč se obracet na realitní kancelář? Proč zbytečně platit provizi? Někde v rádiu jsem dokonce zaslechl, že mne realitní kancelář obere třeba o balkon... (To je nesmysl, který, myslím, ani nemá cenu komentovat. Ostatně těm, kteří chtějí věřit hloupým reklamám, nemá cenu nic vymlouvat... Na ty je cílena, a ne jen v rámci realit.)

Je nutné upozornit na největší výhodu spolupráce s realitkou. Realitní kancelář totiž za poskytnuté služby odpovídá. Nejde o pouhou bezvýznamnou formuli. Vyplývá to z příslušných ustanovení NOZ, zákona o ochraně spotřebitele a dalších právních předpisů. A vězte, že v rámci realitní transakce je dobře mít také tuto „pojistku“. Samozřejmě se nejedná zdaleka o jedinou výhodu. Jedná se o poskytnuté služby a vězte, že ne ledajaké. Ušetří vám čas i peníze. Spolupráce s realitkou se vyplácí, ať už nemovitost prodáváte, tak i pokud kupujete. A vězte, že i v případech pronajímání na vlastníka bytu či domku číhá řada nebezpečí, která odhalí zkušený zprostředkovatel podstatně snáze než nezkušený a někdy i poměrně naivní majitel. Například prověřit nového nájemníka v rámci jeho kompetence k bydlení není zcela bez problémů a vyžaduje určitou míru zkušenosti s procesem pronajímání. Kdo zažil situaci, kdy se mu do bytu nastěhoval nájemník, který po měsíci přestal platit nebo začal znepříjemňovat život ostatním lidem v domě, dobře ví, o čem mluvím... Při koupi či podeji nemovitosti jde jednak o prověření právního stavu nemovitosti, ale také o zkušené stanovení ceny, za kterou má být nemovitost realizována. Věřte, že nestačí podívat se do nabídky na veřejně přístupných realitních portálech. Nesprávně nastavená cena může nakonec přijít draho.

A to není jediné riziko laické práce. Například pětiletá záruční lhůta u nemovitostí otvírá další otázky, které amatér sám nevyřeší. Nemáš revize? Zaplatíš. Nemáš stavební dokumentaci? Zaplatíš! Nemáš v souladu stavební dokumentaci se skutečným stavem, protože jsi provedl drobnou stavební úpravu a zapomněl ji nahlásit? Zaplatíš! A toho „zaplatíš“ se dá v pěti letech najít opravdu hodně. Zkušený realitní makléř zajistí, abyste se takovým problémům vyhnuli. Není mým cílem od prodeje či koupě nemovitosti čtenáře odradit. Naopak. Dnes je doba, kdy lze dobře prodat a zároveň výhodně uložit prostředky do koupě nemovitosti. Nízké úrokové míry hypoték nákup podporují. Chtěl bych však varovat před šetřením na nevhodných místech. Ano, každá služba něco stojí. Také spolupráce s realitním makléřem není zadarmo. Pokud si však vyberete kvalitní realitní kancelář, nebudete litovat.

Jan Borůvka, Generální sekretář Asociace realitních kanceláří České republiky

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.