Co je potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy nemovitosti

Když prodáváte nemovitost, hlavním cílem je najít kupce, dohodnout se na ceně, a nakonec podepsat kupní smlouvu. S tímto vám samozřejmě pomůže realitní kancelář. Když se toto podaří, můžete si oddychnout a oslavit to, ale celý proces tím ještě nekončí. Zbývá totiž několik menších úkolů, které je ještě potřeba splnit. I s těmi by vám však měl pomoci makléř, se kterým spolupracujete!

Pojďme se tedy podívat, co je ještě potřeba zařídit po podpisu kupní smlouvy vaší nemovitosti:

  • Podání návrhu na vklad. Ihned po zaplacení kupní ceny (do úschovy), která je uvedena v kupní smlouvě, je potřeba podat návrh na vklad do katastru nemovitostí. Advokát makléře návrh připraví a pošle na příslušný úřad. Katastr má pak 30 dní na přepsání nemovitosti na nového majitele.
  • Předání nemovitosti. Když je nemovitost přepsána, je potřeba nemovitost předat novému majiteli. S tím se domluvíte (máte již domluveno v KS), jaké vybavení v domě necháte a společně s makléřem, který bude mít připravený předávací protokol, předáte novému majiteli klíče. V předávacím protokolu, který podepisují obě strany, se mimo jiné zapisují stavy veškerých energií.
  • Přepis energií. Dalším krokem je převedení plateb záloh na energie na nového majitele. Je potřeba to vyřešit se všemi dodavateli elektřiny, plynu, vody, internetu aj. I s tímto by vám měl pomoci váš makléř.
  • Daně. Když jste byli vlastníky nemovitosti méně než 5 let (při nabytí nemovitosti od 1.1.2021 deset let) a v nemovitosti jste nebydleli, pak budete muset zaplatit daň z příjmu. Když jste v nemovitosti alespoň dva roky bydleli, pak tuto daň neplatíte. Pro kupující byla daň z nabytí nemovitostí zrušena.
  • Když je nemovitost součást SVJ nebo družstva. V případě, že je předmětem prodej nemovitost, která je součástí SVJ (společenství vlastníků jednotek) nebo družstva, je nutné oznámit příslušnému orgánu změnu majitele.

Obecně platí, že by vám se vším měl pomoci váš makléř nebo realitní kancelář. Ale raději se před zahájením spolupráce zeptejte, co všechno bude jejich pomoc zahrnovat!

12.2.2021

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.