Lednové výsledky hypotečního trhu a vývoj ekonomiky

Lednové výsledky hypotečního trhu nijak zásadně nepřekvapily naše očekávání a pozvolný růst úvěrového trhu dál pokračuje. Celková produkce úvěrů na bydlení v lednu dosáhla 13 mld. Kč, přičemž hypoteční banky si připsaly úvěry za 12,02 mld. Kč a stavební spořitelny 0,98 mld. Kč. V meziročním srovnání rostl úvěrový trh v lednu o 98 %. Ve srovnání s prosincem lednová produkce meziměsíčně poklesla o více jak 2 mld. Kč, nicméně leden a únor patří stabilně k nejslabším měsícům roku. Vyhlídka na únor je tedy velmi podobná lednové produkci a s postupným poklesem úrokových sazeb se zlepšuje celkový výkon hypotečního trhu.

V lednu jsme zaznamenali první výraznější pokles průměrné úrokové sazby na realizovaných úvěrech a to o 11 bazických bodů na hodnotu 5,53 %. Předchozí meziměsíční poklesy se pohybovaly maximálně na hranici 3–4 bazických bodů. Poklesla i hodnota nabídkových sazeb, která na počátku února činila 5,6 %. Meziměsíčně spadly nabídkové sazby o 36 bazických bodů, a to je dobrý příslib pro další pokles sazeb u realizovaných úvěrů v příštích měsících.

Únorové jednání centrální banky o úrokových sazbách předčilo očekávání a ČNB snížila základní sazbu o 50 bazických bodů na hodnotu 6,25 %. Ve světle pozitivních informací o lednové inflaci lze pro březnové zasedání ČNB 20. 3. 2024 očekávat další obdobné nebo i vyšší snížení základní úrokové sazby. Během února rovněž dál pokračoval pokles úrokových swapů až na úroveň 3,4 % u pětiletého swapu. Hypotéky by tedy měly dál zlevňovat i když samotné banky se razantnějšímu zlevňování urputně brání.

Zpráva o lednové inflaci předčila očekávání analytiků i samotné ČNB. Souhrnná lednová inflace dosáhla hodnoty 2,3 % a výrazně poskočila k inflačnímu cíli. Rázem se tedy Česká republika z prosincového posledního místa mezi státy EU vyšvihla na přední příčky žebříčku. Podobnou hodnotu inflace lze očekávat i v únoru. Je tedy zřejmé, že inflační krize je za námi a bude narůstat tlak na rychlejší snižování úrokových sazeb, které v tuto chvílí brzdí a poškozují českou ekonomiku, která přinejmenším stagnuje a bude v tom pokračovat i v letošním roce. V reakci na nízkou míru inflace oslabuje koruna, což je v tuto chvíli asi jediný proinflační faktor. Uvidíme, jak se bude dále kurz koruny vyvíjet.

28.2.2024

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.