Spolupráce s makléřem obvykle začíná tím, že jej oslovíte, když chcete prodat, koupit nebo pronajmout nemovitost. Makléř vás poté celým procesem provede, což zahrnuje přípravu nemovitosti k prodeji, profesionální nafocení a tvorbu inzerátu, určení prodejní ceny, vedení prohlídek, sehnání kupce či nájemníka, úschovu kupní ceny, zajištění PENB a spoustu dalšího, co vede ke kýženému cíli. Když nakonec nemovitost prodáte, koupíte nebo pronajmete, makléř dostane svou odměnu. Každopádně spolupráce by s ním, pokud je profesionál ještě končit neměla…
Zkušení makléři však dělají něco jako poprodejní servis. V praxi jde hlavně o to, aby si budovali dlouhodobé pozitivní obchodní vztahy se svými klienty. I když už je transakce dokončená, makléř dále zůstává v poprodejní fázi s klientem v určitém kontaktu.
Makléři si dlouhodobě budují vlastní databáze kontaktů, potencionálních investorů. Každý spokojený klient se do této databáze samozřejmě dostane, protože když byl se službami makléře spokojen, je velká šance, že až bude příště řešit další transakci s nemovitostmi = obrátí se na stejného makléře. I proto se vyplatí být stále v kontaktu. A to nejlépe s oběma stranami, tedy nejen s prodávajícím, ale i s kupujícím.
Existují různé příležitosti a tipy, jak zůstat s klienty v kontaktu. Například:
Poprodejní servis makléře je tak spíše snahou o udržení kontaktu a budování dobrého jména makléře či realitní kanceláře, ale pozná se tak snaživý makléř, který na své klienty nezapomíná.
31.5.2021
Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.
Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!
To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.
A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.
Takže jeden vtip o našem oboru:
Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.
Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"
"Samozřejmě, proč se ptáte?"
"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"
Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!