Rozdíl mezi balkónem, lodžií, terasou a pavlačí

V realitním světě se velmi často setkáváme s balkóny, lodžiemi, terasami nebo i pavlačemi. Víte, jaký je mezi nimi rozdíl? V tomto článku se na tyto 4 pojmy podíváme blíže:

  • Balkón. Balkón si lidé pletou s lodžií. Rozdíl je v tom, že balkón je předsazený, vystupuje z půdorysu budovy. Má jen dvě nebo dokonce jen jednu pevnou stěnu a v podstatě rozšiřuje užitnou plochu stavby.
  • Lodžie. Lodžie je podobná jako balkón, ale oproti balkónu se jedná o zastropený prostor, který není předsazený a nevystupuje z půdorysu budovy. Lodžie je v podstatě takový zasunutý balkón se třemi pevnými stěnami.
  • Pavlač. Pavlač připomíná staré časy a konstrukčně může mít podobu balkónu nebo lodžie. V praxi se však jedná o venkovní chodbu, přes kterou se vstupuje do jednotlivých bytů. Pavlač si spojujeme se starými bytovými domy, ale někteří architekti je využívají i u moderních bytových domů.
  • Terasy patří k rodinným domům, ale mohou být i u bytového domu. Buď je to přístavek k domu (zpevněná plocha přímo na zemi) nebo to může být v podstatě pochozí střecha nižšího podlaží, třeba garáže. Oblíbené jsou i střešní terasy, které jsou přímo na střechách.

Když kupujete byt, pak je balkón nebo lodžie velká přidaná hodnota. To stejné platí u terasy a rodinného domu. Pavlač je zase taková vzpomínka na staré časy.

30.7.2021

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.