Jistě víte, že tou základní úlohou zprostředkovatele je – za podmínek sjednaných zprostředkovatelskou smlouvou – pro zájemce obstarat příležitost uzavřít například kupní nebo nájemní smlouvu. To znamená najít pro zájemce klienta, který má vážný zájem, dejme tomu, o koupi nebo nájem nemovitosti. A právě rychlost realizace je jednou z deviz kvalitní realitní kanceláře. Čas jsou peníze a v případě prodeje nemovitostí to platí dvojnásob. Využitím kvalitního zprostředkovatele prakticky vždy významně dobu realizace zkracujeme. Realitní činnost je však spojena s řadou dalších úkonů, které kvalitní realitní kancelář pro klienta realizuje a zajišťuje. Dobrá realitní kancelář by měla vše umět předem svému klientovi vysvětlit. Tak, aby věděl, co pro něj udělá a zabezpečí, ale také, za co a kolik a komu bude platit. S jakým rozsahem služeb může v rámci sjednané provize počítat. Lze jen doporučit, aby vše bylo sjednáno písemně. Předejde se tak zbytečným nedorozuměním.
Když kupujete byt nebo dům a oslovíte ke spolupráci erudovanou realitní kancelář, víte, že za vás ošetří, aby byly kupované nemovitosti prosté vad faktických i právních. Kvalitní realitní kancelář se za vás vypořádá ve shodě s novým občanským zákoníkem a také s novými katastrálními předpisy – tedy novým katastrálním zákonem (pro přesnost č. 256/2013 Sb.) včetně zcela nových prováděcích předpisů. Nebudete si muset lámat hlavu s tím, že se mění pojetí nemovitosti, se sepisováním smluv a jejich podáním na katastrální úřad. Také správné „nacenění“ nemovitosti určené k prodeji hraje při realizaci významnou roli. Pouhé porovnání s nabídkou nemovitostí v okolí opravdu nestačí. A není pro nemovitost nic horšího, než snižování ceny v průběhu inzerce. Důvěřujte své realitní kanceláři a jejímu ocenění vašeho domu. Stejně tak uvedení nemovitosti do stavu vhodného pro nabízení má samozřejmě pro výslednou realizační cenu význam.
Je to stejné jako u jakékoli jiné profese. Nejlepší je, pokud na firmu dostanete reference od spokojeného zákazníka, kterého dobře znáte. Hlavně nezaměňujte reference se všudypřítomnými reklamními poutači či plachtami na kdejakém nehlídaném zábradlí. Vždy osobně realitní kancelář navštivte. Zajímejte se o to, jak dlouho je ta která kancelář trhu. Ptejte se, jaký rozsah služeb nabízí. Jakou cenu za ně zaplatíte. Členství v Asociaci realitních kanceláří České republiky je dobrým doporučením, ale nezaměňujte jej se členstvím v jiných spolcích. Pouze ARK ČR má již dnes nastaveny parametry členství tak, aby odpovídaly kritériím v připraveném návrhu zákona o realitním zprostředkování. Patří k nim například povinné pojištění profesní odpovědnosti nebo například prokazování kvalifikace povinnou certifikací apod. Pouze členi ARK ČR jsou propojeni vnitřním systémem spolupráce MLS ARK.
Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.
Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!
To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.
A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.
Takže jeden vtip o našem oboru:
Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.
Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"
"Samozřejmě, proč se ptáte?"
"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"
Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!