Největší český realitní portál na Seznamu (Sreality.cz) má nové obchodní podmínky, které reflektují nově přijatý realitní zákon. V praxi je to dost velká změna, která postihne hlavně amatérské makléře, ale také různé vykuky a lidi, kteří se sice snaží nemovitosti prodávat, ale nedodržují základní pravidla, nejsou certifikovaní (nemají vázanou živnost) a celému oboru tak dělají medvědí službu. V tomto článku se podíváme, jak tedy bude tento velký realitní server fungovat.
Donedávna mohl na portále Sreality.cz inzerovat prakticky kdokoliv. Pod inzerátem nemuselo být reálné jméno ani IČO, velmi často tam bylo pouze telefonní číslo do Call centra některé realitní kanceláře. Zájemce pak ani nevěděl, komu volá. To se změnilo a dnes je (bude) na Sreality.cz povinné uvádět pod každým inzerátem pravé jméno makléře, což stvrzuje i jeho přiložené IČO (kde si můžete ověřit, jestli svoji živnost může skutečně vykonávat). Makléři totiž musí mít speciální živnost a být řádně pojištění, jak to právě nový realitní zákon ukládá. Pomáhá to zájemcům, prodávajícím i samotným makléřům a realitním kancelářím.
Další novinkou je nutnost mít písemnou smlouvu o zprostředkování prodeje nemovitosti s jejím majitelem. Nestačí pouze ústní dohoda, nutná je opravdu písemná smlouva. Když má server podezření, že inzerující takovou smlouvu nemá, může si ji od makléře vyžádat. Ten ji pak musí naskenovanou poslat, aby mohl inzerát vůbec zveřejnit.
Cílem těchto změn je jednak dodržovat nový realitní zákon, ale chránit prodávající a hlavně zájemce o koupi, aby jednali jen s opravdovými makléři, a nedocházelo tak ke zbytečným nesrovnalostem, aby si celý realitní obor držel dobré jméno.
14.10.2020
Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.
Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!
To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.
A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.
Takže jeden vtip o našem oboru:
Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.
Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"
"Samozřejmě, proč se ptáte?"
"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"
Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!