Tipy, jak ušetřit za vytápění

Kdybychom žili například ve Střední Americe, vytápění bychom vůbec neřešili. I když to vypadá, že se otepluje, ve Střední Evropě v zimě stále musíme topit. A za vytápění platíme docela dost. Určitě jste přemýšleli, jak za vytápění ušetřit. Připravili jsme pro vás 5 základních tipů, ale začneme ještě jedním základním: Nepřetápějte! Spousta lidí chodí doma v zimě v kraťasech a vytápí si byt na 25°C. Možná je dobré to zvážit a rozhodnout se, že vám bude stačit 20°C. Taková změna v myšlení vám ušetří na vytápění nejvíce. Ale pojďme k dalším 5 tipům.

  1. Zateplení domu. Nejnákladnějším, ale nejúčinnějším způsobem, jak ušetřit dlouhodobě za vytápění, je investovat do zateplení domu. Hlavně zateplení střechy a zateplení fasády domu. Bohužel se jedná o statisíce korun, takže si to každý dvakrát rozmyslí.
  2. Nová okna. Méně finančně náročné, ale velmi důležité, je pořídit si nová okna. Okny totiž odchází nejvíce tepla, a když už jsou ta vaše za zenitem, možná se vyplatí koupit si nová plastová okna, která nejsou tak drahá, dobře vypadají a mají skvělé izolační vlastnosti. Určitě tak výrazně snížíte náklady na vytápění domu. Když je to potřeba, pomůže i výměna vchodových dveří.
  3. Venkovní stínící technika. Možná si to ani neuvědomujete, ale izolaci oken ohromně pomůže venkovní stínící technika. Venkovní rolety nebo žaluzie pomáhají udržet chlad za okny. Lehce pomáhá i vnitřní stínící technika, ale venkovní je proti mrazu účinnější. Navíc v létě udrží za oknem i nesnesitelné vedro.
  4. Efektivní větrání. Další tip vás nebude stát ani korunu. Efektivní větrání znamená, že několikrát za den (3 – 4 krát) otevřete některá okna na 5 minut dokořán. Nevětrejte dlouho na mikroventilaci, tak vám teplo jen uniká a nemá to požadovaný efekt. Další možností, která už je však celkem finančně náročná, je pořízení rekuperace.
  5. Kontrola těsnění. Posledním tipem je pořádná kontrola toho, kudy vám teplo uniká. Zkontrolujte těsnění na oknech i vchodových dveřích. Když vám teplo uniká kolem oken, zkuste je zateplit, vyplnit mezery, utěsnit spáry silikonem nebo si poradit nějak jinak, hlavně aby teplo zbytečně neunikalo.

Vidíte, že aby člověk ušetřil za vytápění, musí většinou první něco investovat do svého domu. Je to finančně náročné, ale z dlouhodobého pohledu se to určitě vyplatí.

2.9.2021

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.