Výhody a nevýhody realitní aukce

Realitní aukce je jeden z nástrojů, jak co nejlépe prodat nemovitost. Má smysl v případě, že se sejde více zájemců o danou nemovitost. Nemělo by totiž platit, že realitní kancelář prodá nemovitost hned prvnímu zájemci, který je ochoten zaplatit nabízenou cenu. Když se během krátké doby najde více zájemců, pro prodávajícího je rozhodně výhodnější uspořádat aukci, protože nemovitost prodá za více, než původně očekával. Na druhou stranu i kupující, který se neozval první, má šanci tuto nemovitost získat.

Všichni kupující mají stejnou šanci

U aukce nerozhodují o prodeji minuty ani hodiny. Prodávající určí tzv. aukční okno, tedy termín, do kdy si můžete nemovitost prohlédnout, a také samozřejmě vyhlásí rovnou termín aukce. Tam pak mají všichni zájemci stejnou šanci.

Pravidla aukce jsou předem jasně dána. Je určena základní prodejní cena. Zájemci pak pošlou své nabídky, které obsahují nejen cenu, za kterou jsou ochotni nemovitost koupit, ale i další detaily. Obvykle rozhoduje cena, ale nemusí to tak být. Rozhodnutí o tom, komu majitel nemovitost prodá, je čistě na něm. Často i u rozhodnutí majitele, komu nemovitost nakonec prodá, hraje roli způsob a rychlost financování realitní transakce.

Aukce prodej o moc nezdrží

V praxi aukce zdrží prodej cca o dva týdny. Tento čas potřebuje makléř k tomu, aby udělal propagaci aukce a aby si všichni zájemci mohli nemovitost osobně prohlédnout. Ve výsledku dva týdny většinou nic neřeší, takže se vyplatí si na aukci počkat. Rozhodně je to pro prodávajícího výhodná cesta, jak prodat svou nemovitost za maximální cenu!

8.9.2021

O mně

 

Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.

 

Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!

 

To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.

 

A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.

 

Takže jeden vtip o našem oboru:

Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.

Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"

"Samozřejmě, proč se ptáte?"

"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"

Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!

Ondřej Franc

Makléř

Certifikáty

realitn_profesion_l_cmyk 100_percent Certifikovaný-makléř-2_rgb 195x200_RMX_Aukcni_specialista makléř roku 2021_upravený Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.