Exkluzivní smlouva neboli výhradní zprostředkovatelská smlouva se uzavírá mezi majitelem nemovitosti, kterou chce prodat, a makléřem či realitní kanceláří. Detaily smlouvy jsou rozdílné, ale podstatou je to, že nemovitost bude prodávat výhradně daná realitní kancelář za jasně domluvenou cenu a provizi. Rozhodnutí o tom, že nemovitost bude prodávat jen jedna realitka, je nakonec výhodné pro všechny strany – pro prodávajícího, kupujícího i realitní kancelář. V tomto článku se na konkrétní výhody podíváme.
Hlavní výhodou je to, že vybraná realitní kancelář se prodeji nemovitosti věnuje na sto procent. Je to pro ni priorita, a to se projeví na výsledku. Tedy na rychlém prodeji za stanovenou cenu = pravděpodobně vyšší cenu! Když nabízí nemovitost více realitek, je to špatně. Uměle snižují cenu, aby rychleji prodali, nevěnují se zakázce naplno, protože ví, že nemovitost nabízí více makléřů.
Když zájemce jedná o nákupu nemovitosti s výhradním zástupcem, pak vše probíhá férově a jasně. Když však nemovitost prodává více realitek, ani kupující nemá žádnou jistotu, že třeba jiná realitka nenašla kupce, který třeba chce nemovitost taky koupit. Chybí zde jistota, že když si kupující bude například vyřizovat úvěr, jestli se nemovitost přes jinou realitku neprodá někomu jinému atp.
Tady je hlavní výhoda v tom, že realitka může na prodeji makat naplno. Vyplatí se jí do prezentace investovat více peněz a energie, prodej nemovitosti je pro ni priorita. Nebude se věnovat jiným nemovitostem na úkor této nemovitosti jednoduše proto, že má její prodej výhradně na starost.
Vidíte, že exkluzivní neboli výhradní zprostředkovatelská smlouva je absolutně nejvýhodnější pro všechny strany!
9.11.2020
Od roku 2006 se věnuji financování nemovitostí, za tu dobu jsem zprostředkoval úvěry za cca 1,5 miliardy Kč. Protože jsem chtěl svým klientům dopřát celkový KVALITNÍ SERVIS POD JEDNOU STŘECHOU, rozhodl jsem se proto navázat spolupráci s RE/MAXem. Postupně jsem se vypracoval na špičku nejen naší kanceláře, ale i v Brně.
Můj tým pracuje s nejmodernější technikou, jako jsou videoprohlídky, homestaging, virtuální 3D prohlídky nebo třeba digitální staging nemovitostí. Nejčastější prodejní technikou je aukce, kdy jsme schopni výrazně navýšit cenu nemovitosti. Za poslední rok jsem prodal nebo rezervoval nemovitosti za téměř 100 mil. Kč s průměrným navýšením prodejní ceny o 17 %!
To je i důvodem, proč 90 % mých obchodů je právě z DOPORUČENÍ spokojených klientů.
A jaké vlastnosti mě vystihují? Profesionalita, aktivní přístup, energičnost, asertivní jednání, flexibilita, kreativita, schopnost řešit každý problém, vytrvalost, touha vítězit, empatie, mám rád lidi a mám i smysl pro humor. Sice mému specifickému humoru ne vždy každý rozumí, ale patří ke mně. A život nemůže být jen vážný.
Takže jeden vtip o našem oboru:
Khon se rozhodl prodat svůj dům a předal celou záležitost agentovi. Ten napsal inzerát, takový ten standartní, který se nádherně čte.
Khon si ho přečetl a zeptal se: "To je všechno pravda?"
"Samozřejmě, proč se ptáte?"
"Stornujte to. Ten dům je příliš dobrý na to, abych ho prodal!"
Neváhejte mne kontaktovat, budu se těšit na spolupráci s Vámi!