Co by měla obsahovat rezervační smlouva

Rezervační smlouva se u nemovitostí používá k tomu, aby zájemce zaplatil poplatek, kterým si nemovitost rezervuje. Vlastník a realitní kancelář tak nebudou po určitou dobu nemovitost nabízet nikomu jinému. Ideální je, když tuto smlouvu podepíšou všechny tři zúčastněné strany - tedy majitel, zájemce a realitní kancelář. Samotnou rezervační smlouvu vám vytvoří realitní kancelář.

V rezervační smlouvě by mělo být uvedeno následující:

  • Identifikační údaje. Informace o všech třech zúčastněných stranách, popis nemovitosti včetně věcných břemen, faktických vad, technický i právní stav nemovitosti, vybavení nemovitosti, způsob financování koupě apod.
  • Rezervační doba. Velmi důležitá je v rezervační smlouvě přesná doba rezervace.
  • Rezervační poplatek. Musí zde být také uvedena výše a způsob úhrady poplatku. Obvyklá výše rezervačního poplatku je kolem 4-5% kupní ceny nemovitosti. Rezervační poplatek se obvykle skládá na depozitní účet realitní kanceláře.
  • Práva a povinnosti smluvních stran. V tomto bodě by měly být uvedeny podmínky vypořádání poplatku v případě dokončení transakce, ale i v případě odstoupení od koupě.

Vzory rezervačních smluv je možné sehnat i na internetu, ale nejlepší je, když rezervační smlouvu zajistí realitní kancelář, která zastupuje prodávajícího.

26.5.2021

O mně

Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!

 

Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.

 

Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.

 

Samozřejmostí u každé nemovitosti je  profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.

Pavel Schoř

Makléř

Certifikáty

Realitní kancelář roku Morava

Povolení cookies

Používáme cookies a jiné technologie za účelem poskytování našich služeb, vylepšení vašeho uživatelského zážitku, analýzy používání našich stránek a při cílení reklamy.