Když prodáváte nemovitost s realitní kanceláří v zádech, mělo by to fungovat tak, že jste jeden tým. Nejlépe spolupracovat jen s jednou realitkou, která dá do prodeje vaší nemovitosti všechno. Společně určíte prodejní cenu i strategii, realitní kancelář vám pomůže připravit nemovitost k prodeji, vytvoří profesionální prezentaci a začne hledat kupce.
Když během tohoto období najdete kupce sami, tím lépe. Realitní kancelář pokračuje ve svých službách a celou transakci vám pomůže dotáhnout do konce. Dostanete všechny služby, na kterých jste se dohodli a ve výsledku můžete být maximálně spokojeni, máte přeci kupce, a dokonce velmi rychle!
Situace, kdy si najdete kupce sami, by měla být zahrnuta i ve zprostředkovatelské smlouvě. Obvykle se ve smlouvě uvádí, že když si prodávající najde kupce sám, odměna realitní kanceláře se snižuje o určitá procenta. Běžně se jedná o 20 % slevu z ceny, kterou realitní kanceláři platíte. Je to logické, realitní kancelář pracuje na prodeji na plné obrátky a tím, že jste našli kupce sami, jste jim samozřejmě práci ulehčili a celý prodej zrychlili.
Vždy samozřejmě záleží na tom, s jakou realitní kanceláří spolupracujete, ale tuto možnost, že si sami najdete kupce, je určitě dobré na úvodní schůzce s realitním makléřem probrat, aby pak nevznikaly zbytečné spory. Jste přece jen na stejné lodi a máte společný cíl!
2.11.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.