Jedním z hlavních důvodů, proč si lidé platí makléře, je důvěra v to, že dokáže prodat jejich nemovitost za vyšší cenu. A dobrý makléř to dokáže! Makléř by měl být schopen přesně vypočítat hodnotu prodávané nemovitosti. A se svými zkušenostmi i najít kupce, který je tuto cenu, nebo ještě lépe o něco vyšší cenu, ochoten zaplatit.
Realitní makléř má nejen srovnání cen z okolí, zná vývoj realitního trhu, a ze zkušeností odhadne poptávku, ale dobrý makléř má i něco navíc. Dokáže cenu vaší nemovitosti zvýšit na základě logických argumentů a detailů, kterých si možná každý nevšimne. Umí vyzdvihnout přednosti nemovitosti, jako je třeba orientace bytu na světovou stranu, technický stav, dopravní dostupnost, sociální vybavenost apod. Umí využít každý detail k tomu, abyste prodali za co nejvyšší cenu.
Kromě toho makléř nemá k nemovitosti žádné emoční vazby, chová se čistě racionálně. Cenu ani nepodcení, ale ani nepřestřelí, což se prodejcům často stává, a z jejich nemovitostí se pak stávají tzv. "ležáky", které leží na realitních serverech až příliš dlouhou dobu. Určit vhodnou prodejní cenu je umění, ale je nutné, aby šla ruku v ruce s perfektní propagací, která by měla být založená na přípravě nemovitosti k prodeji, profesionálních fotkách, 3D prezentací, videem a chytré prezentaci. To vše vám dobrý realitní makléř zajistí v rámci svých služeb.
Každý makléř určuje svou provizi trochu jinak, nejčastěji jde o určité procento z kupní ceny. Ještě lepší pro motivaci makléře, aby prodal co nejdráž, je dát mu speciální bonus. To znamená určit minimální částku, za kterou je potřeba nemovitost prodat, a vše co bude nad touto částkou třeba rozdělit napůl mezi makléře a majitele. To už je pro makléře slušná motivace navíc! A spokojené jsou nakonec obě strany!
28.2.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.