Když prodáváte nemovitost, máte jako prodávající zákonnou povinnost informovat budoucího vlastníka nemovitosti o celkovém technickém stavu nemovitosti, a také upozornit kupujícího na všechny vady, o kterých víte. Když mu všechny známé vady oznámíte, pak už za ně jako prodávající nezodpovídáte.
Pro jistotu se hodí, když se s makléřem domluvíte, a on vám zajistí technickou inspekci a vypracování technické zprávy. Budete mít v ruce dokument, který vás ochrání v případě, že by chtěl časem kupující vady nemovitosti nějakým způsobem reklamovat.
Vady na nemovitostech mohou být různé. Mezi nejčastější vady nemovitostí patří například:
Může se stát, že když tyto vady nebudete řešit a ony nejdou na první pohled vidět, bude to chtít kupující později reklamovat. Svou technickou inspekci si před koupí nemovitosti může nechat zpracovat i kupující, což je dobré pro obě strany. Někdo nechá posouzení o technickém stavu na svých vlastních pocitech a znalostech, jiný si raději najme odborníka, který mu zpracuje objektivní posouzení technického stavu nemovitosti, kterou se chystá koupit.
Pokud realitní makléř provází klienta celým procesem prodeje nemovitosti, pak je vhodné, aby jej informoval též o odpovědnosti prodávajícího za případné vady prodávané nemovitosti a umožnil klientovi, aby při znalosti faktického a právního stavu svých nemovitostí zvážil případná rizika.
11.8.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.