Když se chystáte stavět dům, potřebujete zajistit připojení stavby k sítím. Budete do domu přivádět elektřinu, vodu, možná i plyn. Potřebujete, aby sítě byly v dosahu pozemku a vy si tak mohli zřídit přípojky. V tomto článku se podíváme na vodovody a kanalizace, tedy na základní postup při připojení stavby na vodovody a kanalizace.
Vodovodní síť nám zajišťuje dodávku upravené pitné vody, kanalizační síť pak slouží k odvodu splaškových a dešťových vod. V obou případech je potřeba se připojit na veřejný vodovod a kanalizaci. Právě úsek mezi naší stavbou a veřejnou sítí je přípojka. Pro každou stavbu s číslem popisným se zřizuje přípojka zvlášť.
V praxi tedy při stavbě nového rodinného domu potřebujeme s provozovatelem vodovodu a kanalizace domluvit možnosti technického řešení napojení. Tady se dostává do hry náš projektant, který zpracuje projekt, který je pak základním podkladem pro jednání s úřady.
Realizaci stavby můžete udělat sami, nebo ji pro vás udělá specializovaná firma. Provedenou stavbu přípojky je nutno geodeticky zaměřit. Toto geodetické zaměření je pak základním podkladem k dokumentaci skutečného provedení stavby a může poskytnout údaje i pro vypracování případných věcných břemen.
Při budování přípojek je potřeba přihlédnout také k zásadám řízení sítí a také ochranným pásmům jednotlivých sítí. Nejdůležitější je to u plynovodů.
19.7.2021
Pomáhám vám najít domov, ne jen nemovitost!
Jsem z Jihomoravského kraje kde svým klientům pomáhám prodávat, kupovat nebo pronajímat nemovitosti. V realitách propojuji svoji dlouholetou znalost regionu, zkušenosti z vedení vlastní firmy a důraz na lidský přístup, díky čemuž se na mě klienti rádi obracejí znovu a doporučují mě dál.
Dříve jsem podnikal v oblasti kontroly kvality, což mi dalo silný základ v komunikaci, vyjednávání a orientaci na výsledek. Tuto zkušenost dnes naplno využívám při každém prodeji nebo koupi nemovitosti. Vím, jak důležitý je každý detail a dobře načasovaný krok, a svým klientům nabízím nejen realitní služby ale i lidský a podnikatelský pohled na věc.
Samozřejmostí u každé nemovitosti je profesionální prezentace, 3D prohlídky, video marketing a aktivní práce se sociálními sítěmi. Ale zároveň kladu důraz na to nejdůležitější – férovost, komunikace a osobní přístup.